Urząd Miasta i Gminy w Piasecznie przypomina, że na mocy uchwały Rady Miejskiej w Piasecznie z dnia 3 lipca 2020 roku nr 560/XXVI/2020 nastąpiła zmiana terminu płatności opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Do września 2020 roku opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi należało wnieść do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego opłata dotyczyła (np. płatności za 8/2020 roku należało dokonać do 10 września 2020 roku). Od września 2020 roku do chwili obecnej płatności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy dokonywać do 25 dnia miesiąca, którego opłata dotyczy (np. za 8/2023 roku należy dokonać opłaty do dnia 25 sierpnia 2023 roku).
Konieczność uregulowania zaległości
Wiele osób nie uwzględniło tej zmiany wnosząc opłaty i w ten sposób powstały zaległości w rozliczeniach. Zaległości mogły powstać również w związku z kolejnymi zmianami wysokości stawek opłat za odbiór i zagospodarowanie odpadów, które nie zostały uwzględnione przy płatności, czy przy zmianie liczby mieszkańców zgłoszonych na terenie danej nieruchomości w deklaracji dotyczącej opłat za gospodarowanie odpadami. Część właścicieli nieruchomości ma również zaległości w regulowaniu podatku od nieruchomości. W ostatnich tygodniach do mieszkańców trafiają wnioski o uregulowanie zaległości.
Trzeba pamiętać, że każda kolejna wpłata czy to za gospodarkę odpadami, czy za podatek od nieruchomości, w pierwszej kolejności księgowana jest na poczet zadłużenia wobec Gminy, a dopiero pozostała kwota księgowana jest z tytułu bieżących należności. Dopóki zaległe należności nie zostaną uregulowane, a kolejne wpłaty nie będą wnoszone we właściwym terminie, nadal będą powstawać zobowiązania, których uregulowanie Gmina ma obowiązek egzekwować. Zachęcamy do regulowania należności wskazanych w indywidualnych pismach do mieszkańców w terminie, aby uniknąć dodatkowych kosztów związanych z kolejnymi etapami postępowania windykacyjnego takimi jak np. zajęcie rachunku bankowego, które realizowane będzie przez organ egzekucyjny jakim jest Naczelnik Urzędu Skarbowego. W takim wypadku dodatkowe koszty mogą sięgać nawet kilkuset złotych, niezależnie od wysokości kwoty zadłużenia, która często wynosi tylko kilkadziesiąt złotych.
Poinformuj Urząd o zmianach mających wpływ na wysokość opłat
Dodatkowo przypominamy, że mieszkańcy powinni informować Urząd Miasta i Gminy Piaseczno o wszelkich zmianach mających wpływ na wysokość opłat i podatków lokalnych, np. zmiana liczby domowników, od których naliczana jest opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi czy informacja o sprzedaży, darowiźnie lub innej czynności powodującej zmianę właściciela nieruchomości lub pojazdu, od którego naliczany jest podatek.
Mail lub SMS od Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno
Aby maksymalnie ułatwić mieszkańcom komunikację z Urzędem, warto złożyć oświadczenie o wyrażeniu zgody na przekazywanie informacji o zbliżającym się terminie płatności opłat oraz podatków za pośrednictwem usługi SMS lub na adres poczty e-mail. Oświadczenie takie należy złożyć w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno z podaniem numeru telefonu komórkowego lub adresu e-mail, na który Urząd będzie mógł Państwu przesyłać informacje.
Kontakt w sprawie pytań dotyczących:
1. Wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi –nr tel. 22 70 17 537 lub osobiście w Wydziale Gospodarki Odpadami przy ul. Świętojańskiej 5 w Piasecznie;
2. Wysokości podatków lokalnych (od nieruchomości, rolnego, leśnego i od środków transportowych) – nr tel. 22 70 17 503, 22 70 17 513 lub osobiście w Wydziale Finansowym Urzędu przy ul. Kościuszki 5 w Piasecznie;
3. Posiadanych zaległości – nr tel. 22 70 17 520, 22 70 17 569, 70 17 561 lub osobiście w Wydziale Windykacji Urzędu przy ul. Warszawskiej 1 w Piasecznie.
Napisz komentarz
Komentarze