Po otwarciu węzła Antoninów kierowcy czekali jeszcze na udostępnienie węzła Tarczyn Północ, dzięki któremu na nowym odcinku wylotówki z Warszawy w kierunku Krakowa funkcjonują już wszystkie węzły drogowe.
Wciąż z ograniczeniami
-Wykonawca inwestycji kontynuuje budowę dróg serwisowych, lokalnych oraz pary Miejsc Obsługi Podróżnych Mieszkowo - poinformowała GDDKiA. -Finalizuje też roboty związane z ogrodzeniem drogi ekspresowej. Zgodnie z umową wykonawca ma zrealizować te prace do I kwartału 2024 r.
Dopiero po zakończeniu ww. prac i uzyskaniu decyzji pozwolenia na użytkowanie, trasa zyska status drogi ekspresowej z dopuszczalną prędkością do 120 km/h. Kierowcom przypominamy o obowiązującym wciąż ograniczeniu prędkości do 100 km/h.
Ostatnim etapem inwestycji będzie remont dotychczasowego przebiegu DK7, 17 km od Sękocina Starego do Rembertowa. Zakończenie tych prac, a tym samym całego kontraktu, zgodnie z podpisaną umową przewidziano na koniec III kwartału 2024 r.
S7 z dofinansowaniem UE
Inwestycja droga na odcinku Warszawa – Grójec powstała przy wsparciu finansowym Unii Europejskiej, a dokładnie ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Dofinansowanie budowy trzech odcinków trasy S7 o łącznej długości 29,3 km wyniosło ok. 542 mln zł. Inwestycja kosztowała natomiast ponad 2,1 mld zł.
Napisz komentarz
Komentarze