Reklama

Podszywają się pod bliskich. Uważaj na takie wiadomości!

Związek Banków Polskich, Bankowe Centrum Cyberbezpieczeństwa ZBP, Centralne Biuro Zwalczania Cyberprzestępczości oraz Komenda Główna Policji ostrzegają! Policyjny film opowiada jedną z historii oszustwa.
  • Źródło: KPP Piaseczno
Kliknij aby odtworzyć
Drogi użytkowniku! Wykryliśmy, że korzystasz z programu blokującego reklamy w przeglądarce (AdBlock lub inny). Dzięki reklamom oglądasz nasz serwis za darmo. Prosimy, wyłącz ten program i odśwież stronę.

Policjanci przestrzegają - wirtualna przestrzeń to szanse, ale i zagrożenia. Polacy pomimo coraz większej aktywności w przestrzeni cyfrowej, wciąż nie dysponują dostatecznie dużą wiedzą z obszaru cyberbezpieczeństwa. Pamiętajmy - na każdym kroku należy zachować rozsądek i wiedzieć, jak się zachowywać w cyberprzestrzeni.

Jedną z metod, której używają cyberprzestępcy, aby wykorzystać naszą nieostrożność to wykorzystanie komunikatorów internetowych do wyłudzenia pieniędzy.

Jak to wygląda? Klientka banku na swój numer telefonu komórkowego otrzymuje wiadomość w komunikatorze od osoby podającej się za jej syna. Wiadomość dotyczyła informacji, że jej syn miał wypadek, ale nic mu się nie stało. Stracił swój telefon (stąd kontakt z „pożyczonego” telefonu) i dlatego prosi o wykonanie szybkiego przelewu, bo musi odholować samochód z drogi i zapłacić za tę usługę. Ważną rzeczą jest to, że przestępcy sami podają numer rachunku bankowego, na który mają zostać wpłacone pieniądze. Przejęta i zdenerwowana całą sytuacją matka szybko dokonuje przelewu.

CZYTAJ TEŻ:

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama