Drogi obiad przedszkolaka

Drogi obiad przedszkolaka

Rodzice przedszkolaków narzekają na zbyt duży wzrost stawek żywieniowych w niektórych przedszkolach upublicznionych.

W jednym z przedszkoli koszt posiłków malucha wzrósł o 100 procent w stosunku do ceny obowiązującej, zanim przedszkole prywatne przekształciło się w upublicznione. Rodzice nie mają wątpliwości, że ma to związek ze zmianą statusu przedszkola. W chwili obecnej jest to bowiem jedyna opłata, którą dowolnie może regulować właściciel i dyrektor placówki. Za pobyt malucha w przedszkolu upublicznionym płaci bowiem gmina. Pozostałe opłaty wnoszone przez rodziców to 1 zł za każdą godzinę pobytu powyżej pięciu bezpłatnych oraz właśnie opłata żywieniowa.
– W naszym przedszkolu stawka wynosi obecnie 15 złotych, gdy tymczasem jakość posiłków zdecydowanie się obniżyła – skarży się mama jednego z przedszkolaków (nazwisko do wiadomości redakcji). – A trudno powiedzieć, żeby przedszkole miało jakoś dużo mniej zarabiać, bo wcześniej płaciliśmy 850 złotych czesnego, a teraz gmina płaci 900 złotych miesięcznie za każde dziecko – dodaje prosząca o anonimowość mama z jednego z przedszkoli pod szyldem „Przyjaciele Kubusia”. Wzrost stawek żywieniowych zaniepokoił opiekunów już w ubiegłym roku szkolnym. Pod koniec czerwca rady rodziców trzech przedszkoli zwróciły się do burmistrza Zdzisława Lisa z prośbą o podjęcie starań zmierzających do uregulowania kwestii dowolności w ustalaniu stawki żywieniowej w przedszkolach upublicznionych.
– W obecnym stanie prawnym organ stanowiący (gmina) nie ma kompetencji do
wpływania na ustalanie wysokości opłat za wyżywienie w przedszkolach
prowadzonych przez inny niż gmina organ. Jest to uprawnienie dyrektora
placówki oraz organu prowadzącego placówkę – wyjaśnia wiceburmistrz Hanna Kułakowska-Michalak. Przyznaje, że do gminy wpłynęły dwie skargi telefoniczne oraz wspomniany dokument w tej sprawie. Z racji braku adresu korespondencyjnego odpowiedź na pismo nie mogła zostać wystosowana do rodziców, w związku z tym Wydział Oświaty w połowie lipca wystosował pismo do przedstawicieli organu prowadzącego wspomniane w dokumencie rodziców przedszkola z prośbą o wyjaśnienia zaistniałej sytuacji oraz dokonanie analizy wydatków przeznaczonych na żywienie dzieci.
– Odpowiedzi na powyższe do dnia dzisiejszego nie było – informuje wiceburmistrz. –
W powyższej sytuacji nie ma możliwości w sposób nakazowy i formalny zmusić organ prowadzący do zmiany polityki w zakresie ustalania opłat za wyżywienie. Pozostaje kwestia rozmów, ewentualnie kontrola sanepidu, jeśli posiłki są złej jakości – wyjaśnia Hanna Kułakowska-Michalak.
Dyrekcja przedszkola na razie nie była gotowa z nami na ten temat rozmawiać.
– Skontaktuję się z organem prowadzącym. Jeśli będziemy zainteresowani, odezwiemy się do państwa – powiedziała wicedyrektor placówki przy ul. Geodetów 45 w Józefosławiu Małgorzata Falkiewicz.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

E 29.09.2016 20:54
Cyt.: "W obecnym stanie prawnym organ stanowiący (gmina) nie ma kompetencji do wpływania na ustalanie wysokości opłat za wyżywienie w przedszkolach". No ręce opadają! Wystarczy, że Gmina zagrozi, że odbierze dofinansowanie (900,- PLN/dziecko!) tym przedszkolom, które dokonały podwyżki stawki żywieniowej o więcej, niż wskaźnik inflacji i od razu sytuacja się wyprostuje! Inne przedszkola prywatne chętnie przyjmą takie A stawka i to, co za tą stawkę jest oferowane w przedszkolu "Przyjaciele Kubusia", to naprawdę woła o pomstę do nieba. Powinni zmienić nazwę na "Przyjaciele łatwej kasy!". Wstyd tak żerować na rodzinach!

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK
ilona 29.09.2016 10:03
Szkoda, bo przedszkole b. fajne, dzieci uwielbiają te miejsce ale postawa wścieli szokuje. Z drugiej jednak strony chciałabym poznać ich zdanie a są niedostępni i unikają rozmów z rodzicami. Pocieszające jest to, że jedzenie po zmianie stawki żywieniowej i interwencji rodziców jest dużo lepsze. Proszę też zapytać właścicieli na jakiej podstawie proszą o wyprawkę przedszkolaka z listą z kosmosu… czy jest jakieś prawo mówiące o tym że wyprawkę przedszkolaka szykują rodzice? Ja takiego nie znalazłam.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK
Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama