Śledztwo w sprawie śmierci 18-latki z Piaseczna. Biegli potrzebują więcej czasu

Kiedy poznamy prawdę o śmierci 18-letniej pacjentki szpitala św. Anny w Piasecznie? W sprawie do dziś nikt nie usłyszał zarzutów, a trwające rok śledztwo najpewniej przeciągnie się o kolejny rok.
Śledztwo w sprawie śmierci 18-latki z Piaseczna. Biegli potrzebują więcej czasu
18-latka dwukrotnie trafiała do szpitala w Piasecznie

W ubiegłym roku 18-latka z objawami grypy i zapalenia płuc dwukrotnie zgłaszała się do szpitala św. Anny w Piasecznie. Niedługo potem zmarła w szpitalu MSWiA, a prokuratura wszczęła śledztwo w kierunku nieumyślnego spowodowania jej śmierci. O tej tragedii poinformował program TVN UWAGA!, który rozmawiał z rodzicami zmarłej nastolatki. 

Ci zarzucili lekarzom z Piaseczna, że do zgonu przyczyniły się ich zaniechania w leczeniu. Mieli m.in. nie wykonać badania, zaleconego wcześniej przez internistę i odesłać chorą do domu. Po kilku dniach stan 18-latki pogorszył się i ponowie znalazła się w piaseczyńskim szpitalu. Z placówki przy ul. Mickiewicza, w której nie ma ani oddziału intensywnej terapii, ani anestezjologicznego, kobieta przewieziona została do warszawskiego Szpitala Czerniakowskiego dopiero wtedy, gdy była bliska zatrzymania krążenia. Następnie jeszcze przez 8 dni młoda kobieta miała być leczona w warszawskim szpitalu MSWiA, niestety jej życia nie udało się uratować. 

Jest wniosek o przedłużenie śledztwa

W czerwcu ubiegłego roku Prokuratura Regionalna w Warszawie poinformowała, że prowadzi śledztwo w kierunku przestępstwa nieumyślnego spowodowania śmierci w związku z nieprawidłowościami w leczeniu pacjentki przez szpital. – Z uwagi na stosunkowo wczesny etap postępowania nie informujemy o wykonanych oraz zaplanowanych do wykonania czynnościach procesowych – przekazał wówczas Marcin Saduś, rzecznik prasowy Prokuratury Regionalnej w Warszawie.

Minął rok, a okoliczności śmierci mieszkanki Piaseczna wciąż pozostają niewyjaśnione. Prawdopodobnie w najbliższym czasie nie otrzymamy odpowiedzi na pytania, czy, a jeśli tak, to kto jest odpowiedzialny za zgon młodej kobiety. Okazuje się bowiem, że biegli potrzebują czasu na wydanie opinii. - Powołano biegłych z zakresu medycyny w celu wydania kompleksowej opinii dot. zgonu pokrzywdzonej. Postanowienie  wraz z materiałami postępowania przygotowawczego przesłano do biegłych. Biegli zakreślili czas wydania opinii na około 10 miesięcy od wpływu akt - poinformował w tym tygodniu prokurator Mirosław Jerzy Iwanicki, rzecznik Prokuratury Regionalnej w Warszawie. - W śledztwie wystąpiono do Prokuratury Krajowej z wnioskiem o przedłużenie śledztwa do 27 kwietnia 2025 roku, to jest na łączny okres 2 lat

Niezmiennie postępowanie toczy się w sprawie, co oznacza, że do dziś nikomu nie przedstawiono zarzutów. 

O sprawie pisaliśmy szerzej w maju ubiegłego roku, artykuł dostępny jest TUTAJ:

CZYTAJ TEŻ: 

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama