Jak informuje Urząd Skarbowy w Piasecznie, w 2023 roku umówiono łącznie 5311 wizyt, w tym: 4343 wizyt umówiono on-line, a 968 osób osobiście umówiło wizytę w urzędzie. Tylko od 1 stycznia tego roku do 14 maja umówiono łącznie już 7884 wizyt, w tym: 3279 wizyt umówiono on-line, a 4605 osób umówiło osobiście wizytę w urzędzie.
Bez konieczności wychodzenia z domu
– Dzięki usłudze „Umów wizytę w Urzędzie Skarbowym”, klient ma możliwość rejestracji wizyty w urzędzie, bez konieczności wychodzenia z domu oraz konieczności telefonicznej jej rejestracji. Rezerwacja terminu wizyty w urzędzie skarbowym sprawia, że klient może załatwić szybko i sprawnie swoje sprawy, bez kolejki, w wybranym przez siebie dniu, o konkretnej godzinie – podkreśla Ewa Krzysiak, Naczelnik Urzędu Skarbowego w Piasecznie. – W czasie wizyty, pracownik urzędu jest wyłącznie do dyspozycji klienta, a jeśli sprawa wykracza poza jego kompetencje angażuje innych pracowników, z właściwych merytorycznie działów. W rezultacie klient jest obsłużony kompleksowo. Ponadto wizyty mają również charakter informacyjny, zwłaszcza w zakresie ofertowych przez resort usług on-line – podkreśla Ewa Krzysiak.
Korzyści dla urzędu
Korzyści z uprzedniego umawiania wizyt odnotowuje także sam urząd. – Harmonogram wizyt zapewnia prawidłową parametryzację usługi w urzędzie skarbowym. Usługa ogranicza tworzenie się kolejek, a informacje o tym, w jakim celu i kiedy klient przyjdzie pozwala efektywniej zarządzać organizacją pracy urzędu. System rezerwacji wizyt pozwala monitorować obciążenie obsługi pod kątem rodzajów spraw oraz dostępności terminów rezerwacji wizyt w poszczególnych grupach spraw. Dostępne w systemie rezerwacji wizyt ankiety satysfakcji pozwalają doskonalić jakość świadczonych usług – dodaje Ewa Krzysiak.
Coraz więcej przez telefon i Internet
Jak informuje Krajowa Izba Skarbowa - Izba Administracji Skarbowej, coraz więcej klientów załatwia sprawy urzędowe przez Internet i telefon - bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym. Załatwianie spraw wymagających zachowania tajemnicy skarbowej w e-US jest możliwe dzięki temu, że petenci logują się z wykorzystaniem platformy login.gov.pl. Jak informuje KAS, wraz z Ministerstwem Finansów rozwija możliwość uzyskania takich wrażliwych informacji przez telefon, dzięki uwierzytelnieniu się telePIN-em. Taką możliwość mają już mieszkańcy sześciu województw: dolnośląskiego, łódzkiego, małopolskiego, opolskiego, podlaskiego i wielkopolskiego.
Jeśli jednak wolimy załatwić sprawę osobiście, najlepiej umówić wizytę za pośrednictwem strony internetowej: https://www.mazowieckie.kas.gov.pl/izba-administracji-skarbowej-w-warszawie/zalatwianie-spraw/umow-wizyte-w-urzedzie-skarbowym
CZYTAJ TEŻ:
Napisz komentarz
Komentarze