Oddać miasto mieszkańcom

Oddać miasto mieszkańcom

W poniedziałek w Urzędzie Miasta odbyła się konferencja dotycząca programu rewitalizacji Piaseczna.


Konferencję rozpoczął Daniel Putkiewicz, wiceburmistrz Piaseczna. O Projekcie opowiedziała Honorata Kalicińska, a Jacek Gralczyk mówił o idei rewitalizacji oraz o wnioskach z przeprowadzonych warsztatów i Open Space w Piasecznie.
– Z warsztatów w Piasecznie wyniknęła ciekawa rzecz. Niektóre „białe plamy” związane z kulturą, czyli tam, gdzie piaseczyńska, zinstytucjonalizowana kultura nie dociera, to obszary, gdzie mieszkańców stać na własne książki, więc nie korzystają z bibliotek, a ze spektakli teatralnych, wystaw itd. korzystają w Warszawie – powiedział Jacek Gralczyk, który prowadził warsztaty dla 6 grup złożonych z liderów społecznych.
Karolina Koguciuk oraz Miłosz Gibas opowiedzieli natomiast o problemach i działaniach młodzieży.
– Młodzież nie ma gdzie przebywać w tym mieście, nie ma gdzie się poczuć dobrze – powiedział Miłosz Gibas. Zaznaczył jednocześnie, że w Piasecznie młodzież ma ogromną przestrzeń do działania i faktycznie jest aktywna.

Interaktywna mapa Piaseczna
Piotr Kalbarczyk natomiast opowiedział o interaktywnej mapie, która jest efektem półtorarocznej pracy urzędników i mieszkańców, na której, poza ewidencją gruntów, nałożone są m.in. obszary problematyczne i te, które kwalifikują się do Projektu rewitalizacji z 2016 roku. Widać na niej obszar zdegradowanej zieleni, miejsca niebezpieczne wynikające z danych policji i straży miejskiej oraz obszary, w których mieszkańcy mają ograniczony dostęp do kultury. Zostały również zaznaczone miejsca, gdzie zdawalność egzaminów szkolnych jest poniżej średniej krajowej oraz dane z MOPS-u.
Dzięki nałożonym danym e-mapa ukazuje obszar, który najpilniej wymaga rewitalizacji.
Na mapie zaznaczono także ścieżki oraz szlaki rowerowe.
Na koniec konferencji odbyła się dyskusja z mieszkańcami na temat problemów miasta.
W zasadzie dyskusja z mieszkańcami jest punktem programu przy rewitalizacji. To w końcu projekt, który jest dla nich.
Na sali UMiG pojawiło się wiele osób, choć od 80-tysięcznego miasta, przy tak dobrze rozgłoszonym wydarzeniu, można byłoby oczekiwać więcej. Było jednak wiele osób z różnych grup społecznych, od młodzieży po seniorów, od przedstawicieli wspólnot mieszkaniowych po właścicieli kamienic w centrum „starego” miasta oraz wielu innych. Okazuje się, że problemy są właściwie wspólne.

Piaseczno nie jest przyjazne
Piaseczno z poruszanych problemów mieszkańców jawi się przede wszystkim jako miasto im nieprzyjazne. Brak ławeczek, brak ścieżek rowerowych, piękna poczekalnia dworca zamykana o 20, choć ostatni pociąg do Warszawy odjeżdża chwilę przed północą, a w stronę Czachówka chwilę po północy. Z poczekalni korzystają również pasażerowie autobusów ZTM, które też po godzinie 20 jeszcze kursują. Bardzo problematyczny jest również brak toalet publicznych w mieście.
Toaleta na parkingu koło UMiG ma powstać, o czym pisaliśmy niedawno, ale to nie rozwiązuje problemu w innych częściach miasta, gdzie dostępna jest tylko ta na dworcu – zamykanym o 20.
Rozpoczęła się rewitalizacja parku, trwa przebudowa kanału Perełki pod Skwerem Kisiela, a jak wiadomo po jej zakończeniu rozpocznie się rewitalizacja samego Skweru. Górki Szymona i Plac Piłsudskiego to doskonałe przykład miejsc, w których po rewitalizacji ludzie zaczęli spędzać swój wolny czas. Czy te miejsca oraz te, które właśnie powstają, wystarczą, aby miasto stało się przyjazne? Na pewno będzie przyjaźniejsze, z wypowiedzi mieszkańców wynika jednak, że to nie wystarczy.
– W Łodzi w betonowej przestrzeni miejskiej powstały tzw. parklety, czyli miejsca parkingowe zamienione w strefę odpoczynku dla pieszych. Drewniane ławeczki wraz z zielenią w donicach. Może to też jest dobry pomysł dla Piaseczna – podpowiedział Jacek Gralczyk.
Miejsca parkingowe w naszym mieście to jednak kolejny ogromny problem, który wymaga dalszej dyskusji.
Prace nad aktualizacją Lokalnego Programu Rewitalizacji w Piasecznie trwają. Wciąż można zgłaszać swoje problemy i uwagi na adres mailowy Honoraty Kalicińskiej: [email protected].


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama