Reklama

Żółte kamery na trasach. Gdzie zdjąć nogę z gazu?

Czy to będzie skuteczny „bat” na kierowców? Gdzie i kiedy będą montowane te urządzenia?
Żółte kamery na trasach. Gdzie zdjąć nogę z gazu?

Autor: Główny Inspektorat Transportu Drogowego

Jedną z głównych przyczyn wypadków drogowych jest nadmierna prędkość. Nadzór nad odcinkami dróg, których infrastruktura umożliwia rozwijanie dużych prędkości, ma doprowadzić do ograniczenia występowania tragicznych w skutkach zdarzeń drogowych. 

Projekt rozbudowy systemu automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym aktualnie wchodzi w kolejny etap. W tym roku Główny Inspektorat Transportu Drogowego wprowadzi 43 nowe odcinkowe pomiary prędkości (OPP) na autostradach i drogach ekspresowych, obejmujące blisko 400 km tras. Po ich instalacji CANARD będzie dysponował 114 takimi systemami, które pozwolą skuteczniej kontrolować prędkość na niebezpiecznych odcinkach.

Zaawansowany system kamer

– Urządzenia, które zostaną zainstalowane, to system żółtych kamer automatycznie rejestrujących czas wjazdu i wyjazdu z kontrolowanego odcinka drogi. Oprócz przypisania wykroczenia do pojazdu przekraczającego prędkość, kamery zarejestrują również inne dane, takie jak miejsce, data i czas pomiaru, długość odcinka oraz dozwolona prędkość. System zidentyfikuje także pas ruchu, którym poruszał się pojazd – wyjaśnia Główny Inspektorat Transportu Drogowego. I podkreśla, że dzięki zastosowanym rozwiązaniom technicznym możliwe będzie wykonanie wysokiej jakości zdjęć również w nocy. Zarejestrowane materiały będą przesyłane online do centralnego systemu CANARD.

Z doświadczeń CANARD wynika, że w miejscach objętych nadzorem z wykorzystaniem OPP, następuje znaczący spadek liczby zdarzeń drogowych. Zmieniają się też zachowania kierowców – zdecydowana większość zdejmuje nogę z gazu.

Gdzie będą żółte kamery?

Pierwsze nowe systemy opp zostaną zamontowane w połowie tego roku. Najwięcej takich urządzeń znajduje się w województwach mazowieckim i śląskim. Takie kamery pojawią się m.in. na trasie S17, S2 i A2. Kierowcy będą musieli zdjąć nogę z gazu w okolicy Garwolina, Mińska Mazowieckiego, a także na trasie od gminy Wiązowna do Wilanowa. 

Na Mazowszu urządzenia zostaną zainstalowane na tych trasach:

  • A2: od węzła Mińsk Mazowiecki do węzła Janów,
  • S2: od węzła Konotopa do węzła Opacz,
  • S7: od węzła Tarczyn Południe do węzła Mszczonowska,
  • S17: od węzła Garwolin Zachód do węzła Garwolin Południe,
  • S7: od węzła Radom Północ do węzła Wolanów,
  • S8: od węzła Zielonka do węzła Wołomin (Nowy Janków),
  • S8: od węzła Opacz do węzła Puchały.

Interaktywna mapa przygotowana przez CANARD:  https://www.canard.gitd.gov.pl/cms/web/guest/o-nas/mapa-urzadzen 

Za 85 mln zł firma Sprint S.A. zrealizuje dostawę i montaż urządzeń odcinkowego pomiaru prędkości. Wykonawca najpierw zweryfikuje lokalizacje pod kątem możliwości technicznych instalacji urządzeń. Następnie doprowadzi przyłącza energetyczne, zainstaluje nowe bramownice i zamontuje kamery.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama