Spotkanie odbyło się 23 stycznia w Ministerstwie Infrastruktury. Głównym tematem była sprawa dwóch przejazdów kolejowych. Na obu z nich kierowcy potrafią stać kilkanaście minut podczas szczytowych godzin kursowania pociągów. W Nowej Iwicznej sposobem na poprawę sytuacji jest budowa przejazdu bezkolizyjnego.
– Ze względu na prognozowaną liczbę pociągów i związane z nią zbyt wysokie iloczyny ruchu, które spowodują zamknięcie przejazdu na ponad 12h w ciągu doby, budowa w tym miejscu skrzyżowania bezkolizyjnego jest wręcz niezbędna. Ważne jest także uwzględnienie konieczności budowy ekranów akustycznych w miejscowościach Zgorzała, Mysiadło, Nowa Iwiczna, Stara Iwiczna i Łoziska oraz zapewnienie dostępu do peronów od strony ul. Krasickiego – informował nas jeszcze w listopadzie radny Marcin Kania, zaangażowany w pomysł bezkolizyjnego przejazdu.
Prace będą kontynuowane
Podczas styczniowego spotkania temat przejazdu przedstawiony został Ministrowi ponownie.
![](https://static2.przegladpiaseczynski.pl/data/wysiwig/Przejazd%20Nowa%20Iwiczna(9).jpg)
– Wyrażono obawy o dalsze losy projektu związanego z budową przejazdu bezkolizyjnego w Nowej Iwicznej. Pan Minister Piotr Malepszak, który odpowiada za transport kolejowy w Ministerstwie Infrastruktury, poinformował, że dalsze prace związane z opracowywaniem dokumentacji technicznej będą kontynuowane. Warto tu wspomnieć, że na obecnym etapie zakończono już prace związane z wykonaniem studium wykonalności i złożony został wniosek o wydanie decyzji środowiskowej – informuje w mediach społecznościowych Koalicja Obywatelska Lesznowola.
Podczas spotkania ustalono, że należy wykonać aktualne badanie natężenia ruchu dla obu przejazdów – w Nowej i Starej Iwicznej.
– Minister poprosił nas o wykonanie badania natężenia ruchu (zrobimy to w marcu). W przypadku, gdy natężenie ruchu będzie ponad 3 tys. aut na dobę, to będziemy klasyfikowali się w pierwszej piątce priorytetowych inwestycji przebudowy przejazdów kolejowych. Jest planowana duża inwestycja przebudowy torów od Warszawy do Radomia, na to nie ma środków, ale można będzie wtedy zaplanować tylko jeden etap przebudowy przejazdu kolejowego - rozmawialiśmy o przejeździe na ul. Krasickiego, Słonecznej i Orężnej. Po zbadaniu natężenia ruchu mamy wysłać raport do Ministra. Zwracaliśmy też uwagę na zapchane pociągi i ich duże opóźnienia oraz że przejazdy są zamykane już bardzo wcześniej za nim przejedzie pociąg – ma to być sprawdzone, czy w procedurze bezpieczeństwa można coś ulepszyć – przekazała nam Joanna Krzyżewska z Biura Promocji Powiatu Piaseczyńskiego.
![](https://static2.przegladpiaseczynski.pl/data/wysiwig/Przejazd%20Stara%20Iwiczna(1).jpg)
Mieszkańcy chcą rozwiązań
Jak podali w mediach społecznościowych uczestnicy spotkania – było ono następstwem petycji, którą podpisało prawie 1,5 tys. mieszkańców. Domagają się oni podjęcia działań w sprawie utrudnień na przejeździe w Nowej Iwicznej.
– Liczba mieszkańców powiatu rośnie lawinowo, ruch na drogach bardzo się zwiększa. Postój na zamkniętym przejeździe czasem trwa do 20 minut, wielu mieszkańców zna rozkłady pociągów, by móc się wstrzelić miedzy nimi, by spokojnie przejechać. Korki na przejeździe ustawiają się na ponad 3 km. Wszyscy cierpimy, jesteśmy zmęczeni tym staniem. Dodatkowe pociągi SKM tylko nasiliły problem, na dobę przejeżdża około 150 pociągów, a po rozbudowie kolei będzie ich jeszcze więcej – dodaje Biuro Promocji Powiatu Piaseczyńskiego.
![](https://static2.przegladpiaseczynski.pl/data/wysiwig/Przejazd%20Nowa%20Iwiczna(2).jpg)
![](https://static2.przegladpiaseczynski.pl/data/wysiwig/Przejazd%20Nowa%20Iwiczna(3).jpg)
Napisz komentarz
Komentarze