Gdzie to obiecane rondo?

W planach inwestycyjnych budżetu 2024 widnieje rondo u zbiegu ulic Pijarskiej, Sportowej, Chopina i Mickiewicza – pisaliśmy o tym na początku stycznia 2024 roku. Co z tą inwestycją?
Gdzie to obiecane rondo?
Sebastian Jaworski pyta o planowane rondo. Na zdjęciu widok od strony ulicy Sportowej.

Autor: B. Polaczyńska

W planach inwestycyjnych budżetu 2024 widnieje rondo u zbiegu ulic Pijarskiej, Sportowej, Chopina i Mickiewicza. Kiedy rozpocznie się jego budowa?

Rondo do tej pory nie powstało, a sprawą blisko rok później zainteresował się Sebastian Jaworski, młody mieszkaniec Góry Kalwarii, kandydat na radnego w ostatnich wyborach.

- Śledzę na bieżąco to, co dzieje się w Górze Kalwarii. Moje zapytanie do redakcji Przeglądu Piaseczyńskiego było konkretnie o rondo. Dzięki niemu udrożniony będzie ruch w najszybciej rozwijającej się części miasta. Rondo wpłynie też na zwiększenie bezpieczeństwa mieszkańców – uważa nasz Czytelnik Sebastian.

Projekt jest, ale co z realizacją?

Zastępca burmistrza Piotr Chmielewski zgadza się z tą opinią, ale tłumaczy, że co prawda w budżecie był zapis "budowa ronda na skrzyżowaniu ulic...", ale oczywiste jest, że najpierw musi być projekt i pozwolenie na budowę. Bez dokumentacji niczego nie można wybudować.

– Skrzyżowanie ul. Pijarskiej, Mickiewicza i Sportowej – zapis o budowie ronda był ale… - zdj. Monika Komisarczyk

 

- Od około miesiąca dysponujemy projektem wraz z pozwoleniem na budowę ronda u zbiegu ulic Pijarskiej, Sportowej, Chopina i Mickiewicza oraz przebudową odcinka ul. Pijarskiej od ronda do wiaduktu kolejowego. Na realizację nie ma zabezpieczonych funduszy, ale jak wskazują nasze dotychczasowe działania, będziemy starali się o pozyskanie dofinansowania. Dopiero wówczas wykonamy tę inwestycję – mówi Piotr Chmielewski.

Katarzyna Kochańska, Naczelnik Wydziału Inwestycji, Remontów i Drogownictwa Gminy Góra Kalwaria tłumaczy z kolei, że inwestycję, od dnia uzyskania uprawomocnionego pozwolenia na budowę, można zacząć w ciągu trzech lat. Pierwszeństwo mają te, których czas ważności pozwolenia na budowę się kończy i na które już udało się znaleźć dofinansowanie. 

Jakie koszty?

Dokumentacja projektowa ronda Pijarska, Sportowa, Szopena, Mickiewicza kosztowała 215 250,00 brutto – był to rzeczywiście wydatek inwestycyjny.

Kosztorys inwestorski wykonania inwestycji, to z kolei kwota brutto 2 857 959,03 złotych.

Praktyka pokazuje, że dofinansowanie będzie można pozyskać na połowę kwoty inwestycji, którą zweryfikuje przetarg. 

Podsumowując -  na nowe rondo w Górze Kalwarii zarówno jej mieszkańcy, jak i kierowcy, jeszcze poczekają.

– Skrzyżowanie ul. Pijarskiej, Mickiewicza i Sportowej – zapis o budowie ronda był ale… - zdj. Monika Komisarczyk

Czytaj też:

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama