Aplikacja Mobile Alert to bezpłatne narzędzie stworzone z myślą o mieszkańcach gminy Piaseczno, umożliwiające szybkie i anonimowe zgłaszanie różnego rodzaju problemów i incydentów w przestrzeni publicznej. Po uruchomieniu aplikacji i ustaleniu lokalizacji smartfon przechodzi w tryb aparatu fotograficznego. Użytkownik robi zdjęcie, wybiera odpowiednią kategorię zgłoszenia, może dodać komentarz i wysyła zgłoszenie. Aplikacja przesyła zdjęcie, współrzędne GPS, wybraną kategorię oraz ewentualny komentarz do odpowiednich służb miejskich. Mobile Alert jest częścią Miejskiego Systemu Dyspozytorskiego, który wspiera zarządzanie zgłoszeniami i interwencjami na terenie gminy. Czy jednak mieszkańcy chętnie korzystają z aplikacji?
– Do systemu dyspozytorskiego (OnCall) w 2024 r wpłynęło 19 753 zgłoszeń z czego 12 666 za pośrednictwem Mobile Alert, co stanowi około 64% wszystkich zgłoszeń i oznacza, że aplikacja jest popularna – przekazała nam Joanna Ferlian-Tchórzewska Rzecznik Urzędu Miasta i Gminy Piaseczno.
Najczęstsze zgłoszenia dotyczyły nieprawidłowego parkowania – aż 6255 zawiadomień mieszkańców. Kolejne na liście były ubytki w jezdni (1321), a listę zamyka niesprawne oświetlenie uliczne (358). Tuż za podium znalazło się niedozwolone spożywanie alkoholu – zaledwie 56 zgłoszeń.
– Oczywiście zdarzają się również zgłoszenia niepotwierdzone – zaznacza Rzecznik. – Jeśli chodzi o powtarzające się zgłoszenia z tej samej lokalizacji, to przodują tu zawiadomienia dotyczące parkowania przy siedzibie wydziałów Starostwa Powiatowego w Piasecznie przy ul. Czajewicza 1A - było ich 79. Kolejne dwie lokalizacje to Strusia 10H - 63 zgłoszenia odnośnie do parkowania i Pawia 4 - 57 zgłoszeń – dodaje Joanna Ferlian-Tchórzewska.
Czytaj także:
Napisz komentarz
Komentarze