Reklama

Puławska bardziej przyjazna

Puławska bardziej przyjazna

Długo wyczekiwana ścieżka rowerowa, nowe chodniki i dużo zieleni oraz modernizacja sygnalizacji. To wszystko dzięki wsparciu unijnych środków pojawi się wzdłuż warszawskiej części Puławskiej. Kiedy?
O planach Warszawy dotyczących wybudowania ścieżki rowerowej od ul. Domaniewskiej do Mysiadła pisaliśmy wiele razy. Pod koniec roku Warszawa dostała na ten cel dofinansowanie.
Ścieżka za 1,5 roku
Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na przebudowę ul. Puławskiej, która będzie realizowana w trybie „zaprojektuj i zbuduj”. Jeżeli uda się wybrać wykonawcę i rozstrzygnąć przetarg, prace mają zakończyć się w czerwcu 2018 roku.
Ścieżka rowerowa na odcinku od ul. Domaniewskiej do ul. Niedźwiedziej będzie biegła po wschodniej stronie ul. Puławskiej, a dalej, aż do granicy z gminą Lesznowola po dwóch stronach jezdni.
– Powstaną również przejazdy poprzeczne przez ul. Puławską, w tym na węźle Wyścigi. Tam rowerzyści i piesi będą mogli przekroczyć Puławską wzdłuż Potoku Służewieckiego (zgodnie z koncepcją opracowaną przez urząd dzielnicy Mokotów) lub przebudowanym przejściem podziemnym dostosowanym do ruchu rowerowego. Przebieg drogi dla rowerów został określony w koncepcji, skonsultowanej z mieszkańcami – czytamy w komunikacie prasowym ZDM.
Zielona fala i nowe chodniki
Chodniki, w niektórych miejscach, pamiętają lata 70., kiedy Puławska przeszła generalną przebudowę i została poszerzona do 3 pasów. W ramach tej inwestycji zyskają nową nawierzchnię. Wg ZDM będzie to największy remont chodników w Warszawie w ciągu ostatnich kilkunastu lat.
Pojawi się kilkaset nowych drzew oraz zieleń niska.
Kierowców także czeka udogodnienie. W ramach przebudowy zostanie zmodernizowana sygnalizacja świetlna na skrzyżowaniach przy Wałbrzyskiej, Ludwinowskiej, Kajakowej oraz Karczunkowskiej.
– Na całym odcinku sygnalizacje zostaną skoordynowane, dzięki czemu możliwe będzie wprowadzenie „zielonej fali”. Geometria skrzyżowań i urządzenia sygnalizacji będą dostosowane do ewentualnego wyznaczenia pasa autobusowego – nie jest on jednak częścią tej inwestycji – czytamy w komunikacie.
– Inwestycja będzie realizowana przy wsparciu środków z Unii Europejskiej w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Jednym z celów tego instrumentu jest dążenie do zrównoważonej mobilności i zapewnienie alternatywnych dla samochodu możliwości poruszania się po aglomeracji. Program jest realizowany we współpracy z 39 gminami Warszawskiego Obszaru Funkcjonalnego – podaje ZDM.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama