Reklama

Co z terenem obok stacji PKP Nowa Iwiczna?

Co z terenem obok stacji PKP Nowa Iwiczna?

Obecny remont stacji PKP Nowa Iwiczna przedłuża się, a pasażerowie narzekają na mniejszą liczbę miejsc parkingowych.

Stacja przechodzi obecnie gruntowną przebudowę. W grudniu otwarto zupełnie nowy peron dla pasażerów udających się w kierunku Warszawy. Pasażerowie zauważyli jednak, że po tej zmianie prace praktycznie zamarły. Według poprzednich informacji przekazanych przez PKP do końca 2016 r. przy stacji miał powstać przejazd kat. A, a więc przejazd z pełnymi rogatkami oraz sygnalizacją świetlną i dźwiękową obsługiwany przez dróżnika przejazdowego. Do dnia dzisiejszego przejazd nie powstał.
– W połowie roku planujemy zakończyć prace przy przebudowie przystanku Nowa Iwiczna, nowe rogatki zostaną zainstalowane w drugim kwartale tego roku. Zmiana terminu wynika z potrzeby wykonania przez wykonawcę dodatkowych prac na linii – wyjaśnia Karol Jakubowski z PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Czy parking wróci do rozmiarów sprzed remontu?
W trakcie przebudowy stacji parking samochodowy dla pasażerów został znacznie zmniejszony, a do dnia dzisiejszego ustawione są na nim betonowe płyty.
– Jak zaczęli remontować stację, to znacznie zmniejszyli parking i teraz jest problem, żeby zaparkować samochód już o 8 rano, a dodatkowo w zimę na parkingu jest taka ślizgawka, że ciężko jest dojść z samochodu na peron stacji – skarży się pan Tomek, który codziennie dojeżdża do pracy pociągiem.
Zarządcą parkingu jest Gmina Lesznowola, która dysponuje terenem na podstawie umowy dzierżawy.
– Powierzchnia parkingu została zmniejszona w związku z prowadzoną inwestycją kolejową tzn. przejęciem pasów gruntu na poszerzenie torowiska i nie ma technicznych możliwości na powrót do rozmiarów sprzed inwestycji w tej samej lokalizacji. Parking jest objęty zimowym utrzymaniem dróg na każdorazowe zgłoszenie jego użytkowników – informuje pani Karolina Pichnej Zastępca Wójta Gminy Lesznowola.
Wydaje się, że szansą na rozwiązanie problemu jest niezagospodarowany teren obok obecnego parkingu – wzdłuż ul. Torowej w kierunku Warszawy – gdzie obecnie rosną tylko zarośla i drzewa.
– Ewentualne decyzje o rozbudowie parkingu zostaną podjęte przez Samorząd Gminy po zakończeniu inwestycji kolejowej. Teren zlokalizowany pomiędzy trakcją kolejową a ul. Torową jest własnością prywatną, właściciele przedmiotowego terenu są otwarci na współpracę z gminą – informuje Karolina Pichnej.

Nie będzie dworca ani dodatkowego przejścia na peron
O ile co do parkingu jest nadzieja, że w przyszłości można się jeszcze starać o jego powiększenie, to niestety pasażerowie muszą się pogodzić, że będą marznąć w oczekiwaniu na pociągi, bo dworzec PKP w tym miejscu nie jest obecnie planowany (jak informuje Aleksandra Grzelak z PKP).
Wielu pasażerów – szczególnie z tzw. Nowej Zgorzały i Nowej Woli chodzących na pieszo na stację – postuluje także zorganizowanie dodatkowego przejścia na peron, co w praktyce skróciłoby o połowę dojście na stację. Niestety nie ma na to szans.
– W ramach realizowanej obecnie modernizacji nie jest przewidziana budowa przejścia z nowego peronu nr 1 do ul. Aleja Zgody. Prace realizowane są w oparciu o projekt budowlany, zatwierdzony pozwoleniem na budowę. Wobec tego niemożliwe jest wprowadzanie do niego zmian na obecnym etapie – informuje Łukasz Kwasiborski z PKP.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama