Dzięki mobilnej aplikacji mieszkańcy mogą zgłaszać szeroki zakres uwag dotyczących usterek czy naruszania porządku, z którymi się spotkają.
Mobile Alert to aplikacja na smartfony, dzięki której mieszkańcy w łatwy sposób mogą się komunikować z lokalnymi władzami. Aplikacja działa również w Piasecznie. Lokalna wersja, oprócz strony ogólnej, posiada też zakładkę dotyczącą gospodarki odpadami oraz dedykowaną Krainie Jeziorki.
Wiadomo, że urzędnicy nie mogą być wszędzie i widzieć wszystkiego. Bardzo często o tym, że w danym miejscu jest dziura w jezdni czy stłuczona latarnia, dowiadują się dopiero od mieszkańców. Dzięki aplikacji ta komunikacja powinna być znacznie ułatwiona.
Jak to działa? Użytkownik smartfona instaluje na swoim telefonie aplikację, a następnie zgłasza za jej pomocą napotkaną na swej drodze jakąś usterkę czy problem.
Najczęściej wystarczy zrobić zdjęcie. Dzięki lokalizacji urządzenia informacja o miejscu zostanie wysłana automatycznie. Można również dodać wiadomość w komentarzu. Aplikację obsługują wyznaczeni urzędnicy (ponad 20 osób), którzy dostają zgłoszenie na służbowy e-mail. Poszczególne kategorie są przypisane do konkretnego adresu.
– Weryfikacji dokonuje osoba, do której dociera zgłoszenie. Jeśli jest to problem dotyczący powiatu lub innej gminy, zgłoszenia przekazywane są drogą służbową zgodnie z kompetencjami – informuje Łukasz Wyleziński z Biura Promocji UG.
– Chcę jednak zwrócić uwagę, że zgłoszenia są analizowane i nie każda sprawa musi mieć swój szybki finał. To zależy od wielu czynników: skali problemu, możliwości operacyjnych czy możliwości budżetowych – mówi wiceburmistrz Piaseczna Robert Widz. W najbliższym czasie na stronie gminy pojawi się zakładka w której systematycznie będą umieszczane zestawienia zgłoszeń i podejmowanych interwencji zilustrowaną mapką zgłoszeń.
W kategorii ogólnej możemy zgłosić między innymi niebezpieczne ulice, przekraczanie prędkości czy nieprawidłowe parkowanie. Wskazać można również palenie śmieci, akt wandalizmu czy picie alkoholu w niedozwolonym miejscu. Warto pamiętać, że aplikacja zapewnia użytkownikom anonimowość. W zakładce dotyczącej gospodarki odpadami nie tylko poinformujemy urzędników o braku terminowości czy dzikim wysypisku, ale również o zrzucaniu ścieków do rzeki czy wrzuceniu różnych frakcji odpadów do jednej śmieciarki.
Najliczniejszą grupę zgłoszeń stanowi nieprawidłowe parkowanie. Ta informacja trafia bezpośrednio do straży miejskiej i policji. W 2018 roku za pomocą aplikacji wysłano 363 zgłoszenia. Natomiast w ciągu ostatnich 30 dni, dzięki rozpowszechnianiu informacji o aplikacji, było ich aż 290, z czego 122 dotyczyły nieprawidłowego parkowania, 23 ubytków w jezdni a po 15 kałuż i śmieci na ulicy.
Reklama
Reklama
Napisz komentarz
Komentarze