Gmina jeszcze w tym roku chce rozbudować skrzyżowanie al. Kasztanów i al. 3 Maja z droga wojewódzką 722. Dzięki lewoskrętom ma być bezpieczniej i bez korków.
W ramach rozbudowy zaplanowane jest wykonanie nowej jezdni oraz dodatkowych pasów do lewoskrętu z głównej drogi. Wybudowane zostaną również chodnik i ścieżka rowerowa na fragmentach al. 3 Maja i al. Kasztanów, z przejściem przez tor kolejki wąskotorowej. Ma też powstać odwodnienie i oświetlenie obszaru skrzyżowania.
– Inwestycja znacząco poprawi bezpieczeństwo i komunikację w tym miejscu. Między innymi dzięki czterowlotowej sygnalizacji świetlnej i nowej organizacji ruchu – tłumaczy Daniel Putkiewicz, burmistrz Piaseczna. – Jest to bardzo ruchliwa trasa i dziś trudno włączyć się do ruchu z dróg podporządkowanych, a próba skrętu w lewo z głównej ulicy wstrzymuje cały ruch na drodze 722. Przejeżdża też tędy bardzo dużo samochodów rodziców odwożących dzieci do szkoły.
W okolicy skrzyżowania rośnie dużo drzew, w tym wiekowy dąb. Przy każdej modernizacji i przebudowie drogi pojawia się zagrożenie, że drzewa, które do tej pory rosły, trzeba będzie usunąć. Budzi to z reguły niepokój mieszkańców oraz protesty.
– We mnie też budzi to sporo emocji, dlatego staram się już na etapie projektowania uczulać projektantów na to, aby chronili drzewa – przekonuje burmistrz. – Jeśli już musimy wycinać drzewa, to staramy się dosadzać ich więcej, niż musimy wyciąć. Ważne jest, żeby o tym jak najwcześniej spokojnie i rzeczowo rozmawiać, do czego zachęcam mieszkańców. Dlatego staramy się jak najszybciej informować mieszkańców o rozpoczętych pracach projektowych. W momencie, kiedy mamy już decyzję pozwolenia na budowę i przyjęto dane rozwiązanie techniczne, rozstrzygnięty przetarg i rozpoczynają się prace, bardzo ciężko jest cokolwiek zmienić.
Gmina Piaseczno http://piaseczno.eu w marcu 2018 roku zawarła z zarządem województwa mazowieckiego porozumienie w sprawie rozbudowy skrzyżowania. Następnie gmina wykonała wielobranżowe projekty budowlane i wykonawcze, a w kwietniu tego roku uzyskała decyzję ZRID, umożliwiającą realizację tej inwestycji. Jej koszt wynikający z kosztorysów inwestorskich wynosi około 3 mln zł brutto.
– Wystąpiliśmy do marszałka województwa mazowieckiego z prośbą o zabezpieczenie środków w budżecie województwa na to zadanie. Jednocześnie zadeklarowaliśmy, że będziemy je współfinansować – dodaje Daniel Putkiewicz. – Po tym, jak radni gminy przyznają środki, zostanie rozpisany przetarg. Chcemy, aby ta przebudowa została zrealizowana jeszcze w tym roku.
Napisz komentarz
Komentarze