Pielgrzymka pieszo z Góry Kalwarii do Jerozolimy

Pielgrzymka pieszo z Góry Kalwarii do Jerozolimy

Autor: Fot. FB: @jerusalemway.org

Do pokonania ma 4,5 tysiąca kilometrów, bez użycia jakichkolwiek środków transportu. To wyjątkowa pielgrzymka. Nauczycielka z Góry Kalwarii pewnym krokiem zmierza do Jerozolimy.


Miłosława Koszałka pochodzi z Góry Kalwarii, a z wykształcenia jest nauczycielką przedszkolną. W gminie znana jest po prostu jako Miłka. To osoba, o której bardzo wiele się mówi ze względu na jej niesamowite wyprawy do miejsc świętych.

Swoją przygodę z zagranicznym pielgrzymowaniem rozpoczęła w 2017 roku, gdy wyruszyła z progu Wieczernika na Mariankach do Podegrodzia, miejsca urodzenia św. Stanisława Papczyńskiego, który został pochowany w Górze Kalwarii. Następnie skierowała się na Słowację, Węgry, Słowenię, aż w końcu dotarła do Asyżu i Rzymu. Jej ostatecznym celem była hiszpańska miejscowość Santiago de Compostela. Pielgrzymka trwała rok, przemierzyła łącznie 7700 kilometrów i 10 krajów, pokonując dziennie około 25-30 kilometrów. Niedawno Miłosława Koszałka rozpoczęła kolejną pielgrzymkę.

Podążając szlakiem Jerusalem Way


– Pielgrzymując do Santiago de Compostela w Hiszpanii i do Rzymu, zdałam sobie sprawę, że pielgrzymowanie ekstremalne to moja droga. Teraz przede mną Jerozolima – to ważne miejsce dla chrześcijan, tam chodził Jezus. Dla mnie ta wyprawa to taka podróż poślubna, za którą jestem ogromnie wdzięczna – powiedziała mieszkanka Góry Kalwarii w rozmowie z katolickim portalem aleteia.org.

Wczesnym rankiem 15 lipca Miłosława wyruszyła pieszo z Sanktuarium św. Stanisława Papczyńskiego w Górze Kalwarii do Jerozolimy. Kobieta podąża wytyczonym z Polski szlakiem Jerusalem Way, który prowadzi przez Słowację, Węgry, Serbię, Kosowo, Macedonię, Grecję, Turcję, Jordanię i Palestynę prosto do Izraela. Przed nią 4,5 tysiąca kilometrów drogi.

– Pamiętam wciąż słowa zasłyszane kilka lat temu: „naprawdę było się tylko tam, gdzie dotarło się pieszo” – dodaje Miłosława.

W czasie podróży nauczycielka z Góry Kalwarii musi brać pod uwagę różne trudności związane z pandemią koronawirusa. Ponadto podróż może skomplikować niestabilna sytuacja w państwach Bliskiego Wschodu. Z ostatnich informacji Miłosławy, która stara się relacjonować swoją pielgrzymkę na Facebooku, wynika, że na początku sierpnia dotarła do Krakowa.

– Dzięki przeprowadzonej dzisiaj rozmowie telefonicznej możemy Wam przekazać, że spędziła w nim trzy noce, a dzisiaj (4 sierpnia) zostawiła to miasto za sobą i podąża dalej drogą do Jerozolimy – informuje Sanktuarium św. Stanisława Papczyńskiego – Miłka nazwała swoją pielgrzymkę przez Kraków jako drogę od Jezusa Promieniującego do Jezusa Miłosiernego – jak sama mówi – te dwa obrazy umiejscowione na przeciwległych krańcach Krakowa, okalają miasto niczym klamra.

Będziemy uważnie przyglądać się drodze Miłosławy Koszałki do Jerozolimy.

Czytaj również: Rowerowa Góra Kalwaria


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama