Reklama

Skrzyżowanie przy Tolku w przyszłym roku?

Skrzyżowanie przy Tolku w przyszłym roku?

Autor: Tymczasowa sygnalizacja świetlna po opadach deszczu zwykle przestaje działać.

Starosta i marszałek deklarują podpisanie porozumienia w sprawie przebudowy skrzyżowania ulic Słonecznej i Postępu. Powiat zaoferował nie tylko zrealizowanie inwestycji, ale i częściowe jej sfinansowanie.


Podczas październikowego spotkania w starostwie powiatowym, które poświęcone było głównie budowie nowego przebiegu drogi 721 przez teren Lesznowoli, starosta Ksawery Gut poruszył też kwestię przebudowy skrzyżowania ulic Słonecznej i Postępu. Jest to jedno z bardziej kłopotliwych i niebezpiecznych skrzyżowań przy drodze wojewódzkiej 721. Zważywszy na nikłe szanse wybudowania tzw. 721 bis do czasu ukończenia budowy trasy S7, istniejąca droga będzie musiała przejąć ruch z węzła Lesznowola. W tej sytuacji szybka przebudowa skrzyżowania przy Tolku zaczyna mieć jeszcze większe znaczenie.

Powiat gotów do działania


Starosta Ksawery Gut przypomniał, że w ramach wsparcia tego przedsięwzięcia, które jest zadaniem województwa, jako zarządcy drogi, gmina Lesznowola przygotował w 2018 roku dokumentację projektową i uzyskała decyzję ZRID. W związku z tym, że samorząd wojewódzki nie podjął się realizacji tego zadania, starosta Gut już w lutym br. wysłał do zarządu województwa pismo z deklaracją przejęcia przez powiat realizacji tej inwestycji, pod warunkiem zapewnienia finansowania w budżecie sejmiku mazowieckiego, ale odpowiedzi nie było. Starosta temat podjął z dyrektorem Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Tomaszem Lewandowskim tuż przed spotkaniem z radnymi.

Jak zawsze chodzi o pieniądze


Dyrektor MZDW przyznał, że niezbędne będzie również dofinansowanie tego zadania przez powiat ze względu na konieczność wykonania prac odwodnieniowych na ul. Postępu.

- Zadeklarowałem nasz udział w wysokości 1/3 kosztów inwestycji – poinformował radnych Ksawery Gut. – Kosztorys inwestorski, fakt, że już może być nieaktualny, opiewał jeśli dobrze pamiętam na 7 mln zł.

Marszałek Adam Struzik wyraził gotowość przystania na te warunki.

- Jesteśmy otwarci. Zawsze plany na początku roku plany są duże, potem się okazuje, że nie ma jakichś zezwoleń czy projektów. Skoro tutaj można szybko to zrealizować to możemy się umówić na taki układ – powiedział Struzik.

Czy w projekcie budżetu obu samorządów pieniądze na realizację tego przedsięwzięcia zostaną zabezpieczone, przekonamy się już pod koniec roku w uchwałach budżetowych. Ich propozycje powinny się zaś pojawić w połowie listopada.

Czytaj także: Zażegnany pat z 721 bis?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama