Reklama

Tu zaszła zmiana- bukiet raz, mielony dwa razy, czyli rzecz o Kaktusie

Tu zaszła zmiana- bukiet raz, mielony dwa razy, czyli rzecz o Kaktusie

Autor: Zdjęcie z 1972 roku, kiedy w okolicy restauracji budowano kanalizację. Fot. Zbiory MS

Dziś w cyklu "Tu zaszła zmiana" w roli głównej restauracja Pod Kaktusem gdzie podawano najlepsze obiady domowe w Piasecznie.


W kamienicy należącej do rodziny Rowińskich, zbudowanej tuż przed pierwsza wojną światową, mieściła się przez kilka dekad kultowa restauracja Pod Kaktusem. Była to restauracja, w której w porze obiadowej trudno było o stolik, przychodziły całe rodziny. Bukiet z jarzyn i mielony za 11 zł - były hitem dnia. Znakomita kuchnia. Po prawej stronie od wejścia bar, panowie w ortalionach wpadający na setkę wódki, piwko i tatara, a po lewej stronie, odgradzająca od baru ściana i obszerna sala, stoliki, kelnerki i dekoracja na ścianie: kaktusy z zielonych szkiełek.



Wieczorami nie bywałam. Z dań w menu ogromne powodzenie miał wspomniany bukiet z jarzyn, składał się z gotowanej marchewki, gotowanych buraczków, szpinaku, ziemniaków i jajka sadzonego. Ziemniaki polane masełkiem z bułką tartą – pyszne! Ciekawe, że już wtedy była propozycja obiadowa dla wegetarian, wówczas zwanych jaroszami. Na zdjęciu od strony północnej za ogrodzeniem i gęstym żywopłotem widać ogródek, stały tam stoliki i można było posiedzieć na powietrzu. Bardzo sympatyczne miejsce. Restauracja była własnością Powszechnej Spółdzielni Spożywców „Społem”. Oto kilka wypowiedzi mieszkańców na temat Kaktusa, jak potocznie nazywano restaurację:

Magdalena (dziennikarka): Kiedyś, przy okazji jakiejś okrągłej rocznicy PSSu dostałyśmy z koleżanką zlecenie na broszurę o historii piaseczyńskiego Społem. Zbierałyśmy wspomnienia pracowników i jedna z pań pracujących właśnie w Kaktusie wspomniała, jak to w czasach deficytu mięsa podawano tam gotowane wymię krowie, które wymagało bardzo długiej obróbki cieplnej, żeby zrobiło się miękkie i jadalne. To wspomnienie wydało nam się smaczne i warte przytoczenia w publikacji. Niestety jednak cenzura, czyli ówcześni decydenci PSSu wymię wycięli jako epizod wstydliwy w historii spółdzielni.

Elżbieta: Tak pysznych obiadów, prawdziwie domowych nigdzie indziej już nie jadłam. Smak kotleta mielonego mam do dziś. O zupkach już nie wspomnę. Cudowna, kochana obsługa. Pani Lewandowska i druga pani (niestety nazwisko umknęło) potem przeszły do Panoramy.

Anna: Przed restauracją był tu mięsny sklep firmowy mojego pradziadka Józefa Kazimierza Rowińskiego i dziadka Franciszka Rowińskiego był najładniejszym sklepem tej branży w całym Piasecznie.

Małgorzata: pamiętam kelnerki ubrane w ciemne sukienki, panie były przepasane małym białym fartuszkiem z falbanką. Na głowie miały białe ozdobne przepaski z materiału. Kaktus dbał o klientów. Niektóre miejscowe firmy częściowo opłacały pracownikom obiady.

Czytaj także: Tu zaszła zmiana – ul. Puławska


 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama