Reklama

Fotoradary i odcinkowy pomiar prędkości w tunelu na Ursynowie

Fotoradary i odcinkowy pomiar prędkości w tunelu na Ursynowie

Zapadła decyzja o zainstalowaniu fotoradarów na przygotowywanym do otwarcia dla ruchu tunelu na Ursynowie. To nie jedyne rozwiązanie, które ma poprawić bezpieczeństwo na tym odcinku Południowej Obwodnicy Warszawy.


Zbliża się termin otwarcia dla ruchu biegnącego głównie tunelem pod Ursynowem odcinka POW między węzłami Puławska a Przyczółkowa.

- Obecnie trwają testy i odbiory – poinformowała nas rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. - Na końcowym etapie jest przygotowanie dokumentacji powykonawczej. Wykonawca przygotowuje się do kontroli straży pożarnej. Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o pozwolenia na użytkowanie do WINB.

Ponad rok opóźnienia


Nad bezpieczeństwem przemieszczających się pod Ursynowem kierowców i pasażerów czuwać będzie 170 kamer, z których informacje przez 24 h na dobę będą trafiać do Centrum Zarządzania Tunelem, znajdującego się przy ulicy Płaskowickiej. CZT zyskało już pozwolenie na użytkowanie. Kiedy są szanse na sfinalizowanie odbiorów samego tunelu? Skoro nadal trwają testy i odbiory, trzeba się spodziewać co najmniej kilku jeśli nie kilkunastu tygodni. GDDKiA ma nadzieję, że dokumentacja będzie gotowa do końca września. Jednak od momentu gdy pełna dokumentacja z wnioskiem o pozwolenie na użytkowanie trafi do WINB, organ nadzoru musi we własnym zakresie sprawdzić czy obiekt jest bezpieczny, wykonany zgodnie z projektem i gotowy do użytkowania. Nawet jeśli nie będą konieczne żadne dodatkowe poprawki czy testy, należy brać pod uwagę, że procedura potrwa kilka tygodni.

Władze GDDKiA zapewniają jednak, że tunel zostanie oddany do użytku jesienią br. Pierwotnie termin realizacji tego odcinka POW zakładał sierpień 2020 r. Wykonawca przekonał jednak inwestora do aneksowania umowy. Kolejne terminy, które padały to marzec a następnie czerwiec br. Ostatnio mowa była o wrześniu, choć to wydaje się już raczej mało prawdopodobne.

Fotoradary na początek


Liczący 2335 m tunel pod Ursynowem będzie najdłuższym tego typu obiektem w Polsce. Wprawdzie ma w nim obowiązywać ograniczenie prędkości do 80 km/h, jednak nikt nie ma złudzeń w kwestii przestrzegania go przez wszystkich kierowców. Pod koniec ubiegłego tygodnia Główny Inspektorat Transportu Drogowego zaskoczył wszystkich informacją o zmianie stanowiska ws. montażu urządzeń rejestrujących prędkość. Jak poinformowała w piątek 20 sierpnia w rozmowie z tvnwarszawa.pl rzeczniczka GITD Monika Niżniak, na początek CANARD GITD zainstaluje dwa stacjonarne fotoradary przy wjazdach do tunelu.

W związku z tym, że między innymi GDDKiA zabiegała o montaż odcinkowego pomiaru prędkości jako znacznie lepszego w tym miejscu rozwiązania, rzecznik GITD przyznała, że fotoradary to rozwiązanie tymczasowe, a CANARD będzie prowadził prace zmierzające do zakupu i montażu odcinkowych pomiarów prędkości.

Czytaj również: Kiedy otwarcie tunelu pod Ursynowem?


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama