Reklama

S7 z Warszawy do Grójca jeszcze w tym roku

Luźniej na Puławskiej? Jeszcze w tym roku ma być przejezdna trasa S7 z Warszawy do Grójca.
S7 z Warszawy do Grójca jeszcze w tym roku
Lesznowolski odcinek drogi jest już w znacznym stopniu gotowy do jazdy

GDDKiA podsumowała postępy w realizacji dróg ekspresowych i obwodnic w naszym województwie. Rzeczniczka warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska przekazała PAP, że na Mazowszu aktualnie prowadzone są roboty na odcinkach o łącznej długości około 103 kilometrów. Nie zabrakło oczywiście informacji dotyczących naszego rejonu i bliskich jego okolic.

S7 na południe od Warszawy

Rzeczniczka podała, że prace prowadzone są na trzech odcinkach ponad 29 kilometrów trasy S7 Warszawa-Grójec. – Na pierwszym odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola zaawansowanie robót przekroczyło 91 procent. Na trasie głównej wykonywana jest nawierzchnia betonowa, humusowanie (przygotowanie gruntu pod roślinność – red.) i roboty brukarskie. Ponadto montowane są bariery energochłonne. Na obiektach układana jest nawierzchnia na kapach chodnikowych oraz realizowane są prace brukarskie. Wykonywana jest kanalizacja deszczowa i sanitarna, elektroenergetyka i oświetlenie. Budowane są ekrany akustyczne. Trwają prace związane z budową obwodu drogowego. Zakończenie robót przewidziane jest w październiku 2022 roku – powiedziała Tarnowska.

– Na sąsiednim, prawie 15-kilometrowym zadaniu na trasie głównej realizowane są nasypy, skarpowanie i wzmacniane jest podłoże Prowadzone są roboty związane z budową obiektów (skrzydła, pale, przyczółki). W ramach prowadzenia robót branżowych budowana jest kanalizacja deszczowa i sanitarna, przebudowywane są sieci gazowe, elektroenergetyczne i telekomunikacyjne. Zgodnie z zapisami umowy w październiku 2022 roku wykonawca ma zapewnić przejezdność ciągu głównego – dodała.

Pierwotnie oba odcinki miały być gotowe wcześniej, jednak GDDKiA zerwała umowy z wykonawcami. W przypadku odcinka Warszawa Lotnisko-Lesznowola umowę z nowym drogowcy podpisali w lutym 2020 roku. Nowy kontrakt dotyczący odcinka Lesznowola-Tarczyn Północ podpisano w czerwcu ubiegłego roku.

Czytaj także: Ruszają konsultacje w sprawie ulicy Kuropatwy

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama