Reklama

Kampania filmowa na ostatnią chwilę

Kampania filmowa na ostatnią chwilę

Powiat promuje swoje szkoły średnie filmowymi reklamówkami. Czy przyniosą one oczekiwany efekt w postaci zwiększonego naboru, przekonamy się pod koniec lipca.

Kampania filmowa prowadzonych przez samorząd szkół średnich rozpoczęła się 18 kwietnia, a ostatni z 9 filmów na profilu społecznościowym powiatu zadebiutował 6 maja. Nowoczesna forma prezentacji oferowanych przez szkoły kierunków kształcenia wydaje się doskonale wpisywać w formy komunikacji właściwe młodym ludziom. Jest to z pewnością nowatorska forma, ale czy skuteczna czas pokaże. Problemem może być termin wyemitowania filmów. Większość szkół średnich promuje się już w marcu, organizując m.in. dni otwarte. W kwietniu bowiem ruszają internetowe „zapisy” do warszawskich szkół średnich, a piaseczyńskie szkoły są w tym systemie już 3 rok. Zwykle na początku kwietnia młodzież już ma określone preferencje, jeśli chodzi o wybór trzech szkół – tyle bowiem można wskazać jako swoje preferencje. O tym, do której uczeń się dostanie, decyduje liczba zdobytych przez niego (względem pozostałych kandydatów) punktów za egzaminy gimnazjalne oraz świadectwo ukończenia szkoły.
W tym roku zapisy ruszyły 25 kwietnia, wydaje się więc, że piaseczyńska kampania wystartował nieco za późno.
– Szkoły jeszcze można zmieniać nawet w czerwcu – uspokaja starosta Wojciech Ołdakowski. – Poza tym filmy można wykorzystać również w przyszłym roku.
Jest jeden warunek – nie zmienią się oferowane przez szkoły kierunki kształcenia, a tu istnieje pewna dynamika związana ze zmieniającym się rynkiem pracy i zainteresowań młodych ludzi.
– Filmowa kampania promująca szkoły ponadgimnazjalne jest wynikiem prowadzonych przez dyrektorów szkół i przedstawicieli organu prowadzącego prac oraz działań nad promocją szkół – wyjaśnia odpowiedzialna w zarządzie powiatu za edukację Katarzyna Paprocka. Co ciekawe na stronach internetowych samych szkół trudno znaleźć filmy promocyjne. Jednak na portalu społecznościowym powiatu cieszą się dużą popularnością. Koszt całej kampanii wyniósł 9,5 tys. zł i został w całości sfinansowany w ramach budżetu powiatu na 2016 rok.
Powiat prowadzi 8 szkół średnich. W sumie uczy się w nich obecnie 2 823 uczniów (stan na 31.03.16.). O tym ilu uczniów zostanie przyjętych do szkół na rok szkolny 2016/2017, dowiemy się 26 lipca.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama