Reklama

Kiedy zostanie oddany odcinek S7 od Lesznowoli do Warszawy?

Odcinek od Lesznowoli do Warszawy Okęcie jest w praktyce gotowy. Dwa miesiące później powinna być też otwarta dla ruchu część ekspresówki S7 między Lesznowolą a Tarczynem.
Kiedy zostanie oddany odcinek S7 od Lesznowoli do Warszawy?

Źródło: GDDKiA

Warunki pogodowe sprzyjają drogowcom przy realizacji ekspresowej trasy S7. Prace idą pełną parą, zostało bowiem niewiele czasu dla wykonawców, by samochody mogły poruszać się nową arterią. Uwaga: do końca sierpnia ma być przejezdny pierwszy odcinek od Lesznowoli do Warszawy Okęcia. Natomiast czas na wykonanie wszystkich prac wykonawca ma do października — informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Prace na najbliższym od Warszawy odcinku są już na finiszu i koncentrują się głównie wokół głównej trasy. Prowadzone są prace wykończeniowe, między innymi trwa układanie bruku na wiaduktach, realizowane są prace przy terenach zielonych, trwa wykonywanie oznakowania. Wzdłuż dróg serwisowych służących do obsługi dróg ekspresowych trwają prace przy ścieżkach rowerowych. Zaawansowanie prac przekroczyło 95%.

Te 6,6 km ma niebagatelne znaczenie w kontekście „przejęcia” ruchu szczególnie z części miejscowości położonych po zachodniej stronie ul. Puławskiej na odcinku Lesznowola-Warszawa Okęcie takich jak Nowa Wola, Zgorzała, Zamienie czy Dawidy. Jak większość w naszej gminie i te tereny niezwykle się szybko się urbanizują, przybywa mieszkańców wraz z nimi, rośnie liczba samochodów. Z pewnością część tego ruchu z ul. Puławskiej „przejmie” nowa S7. Taki kierunek zapewne szybko pozwoliłby powrócić do koncepcji bus pasów na Puławskiej, co powinno być oczekiwanym ułatwieniem dla transportu zbiorowego.

Mniej optymistycznie na odcinku Lesznowola Tarczyn

Niestety mniej optymistycznie możemy spojrzeć na poziom zaawansowania prac na odcinku S7 od Tarczyna do Lesznowoli. Co prawda na niektórych odcinkach drogi głównej wykonywana jest już podbudowa trasy, ale na innych trwa dopiero budowa nasypu pod przyszłe jezdnie. Prowadzone są prace przy mostach, wiaduktach, drogach technicznych, serwisowych i dojazdowych oraz prace przy instalacjach wewnętrznych. Roboty są zaawansowane w około 24%. Czy to nie za mało by tamtędy jeździć już za dwa miesiące? - Zgodnie z zapisem kontraktu trasa główna tego odcinka ma być przejezdna do końca października tego roku — mówi Małgorzata Tarnowska, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Warszawie.

Czytaj także: Kąpali się w Wiśle, na brzeg już nie wyszli

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

herkow 07.07.2022 12:02
Pora na buspas na Puławskiej. Po co? Żeby ludzie (w tym kobiety-uchodźcy z Ukrainy też) mogli bez auta szybko dostać się do Warszawy. Najlepiej w formie BusRapidTransfer czyli takie autobusowe metro, odddzielone np. krawężnikiem na niektórych fragmentach, by ten pas był wyłącznie dla autobusów i omijał korki. Oczywiście, jako dodatkowy pas, by nie ograniczać jazdy kierowcom. W czasie wojny w Ukrainie, warto "patriotycznie" oszczędzać paliwo (i liczyć ceny, i nie nabijać marży Orlenowi) i korzystać z komunikacji miejskiej. A warto by była ona szybsza i lepsza od auta.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Peju 21.06.2022 17:10
po co bus pas na Puławskiej? Po otwarciu S7 powinny na Puławskiej zmniejszyć się korki więc buspas niepotrzebny. Zmniejszycie ilość pasów, korki wrócą. Korki wrócą to Puławska zwali się na wąskie uliczki 721, Krasickiego i Karczunkowską paraliżując je od rana do wieczora.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama