Inwestycja warszawskiego ZTM nie miała szczęścia. Termin budowy parkingu był kilkukrotnie przesuwany. Zgodnie pierwotną umową parking przy stacji Warszawa Jeziorki miał być ukończony do końca 2021 roku. Potem mowa była o wiośnie 2022 roku, teraz jednak rzecznik ZTM Tomasz Kunert zapewnia, że inwestycja zakończy się zgodnie z planem w połowie września. Rzeczywiście plac parkingowy jest w dużej mierze gotowy, a od pewnego czasu powiewają na nim typowe dla parkingów systemu P&R flagi.
Inwestycja będzie kosztować 5,9 mln zł. Na realizację P+R Warszawa Jeziorki miasto otrzymało 3,5 mln zł unijnej dotacji. Parking ma pomieścić 138 samochodów, z czego 6 miejsc przeznaczonych będzie dla osób z niepełnosprawnościami. Kolejne 40 miejsc ma czekać na rowerzystów. Na parkingu zostanie także zamontowane stanowisko do ładowania samochodów i rowerów elektrycznych.
Nowoczesne rozwiązania
P+R Warszawa Jeziorki będzie zasilany energią z paneli fotowoltaicznych i w pełni zautomatyzowany. Nie będzie też standardowych biletów. Kamery będą sczytywać tablice rejestracyjne pojazdów. Na placu mają działać również inne systemy zarządzania parkingiem, m.in. informujące o awariach czy pożarze, sterujące oświetleniem terenu, umożliwiające monitorowanie parkingu. Systemy te mają być podłączone do Centrum Zarządzania Parkingami przy Węźle Komunikacyjnym Młociny.
Ważny węzeł przesiadkowy
Nowy parking przy ul. Karczunkowskiej stanie się ważnym węzłem przesiadkowym. Skorzystać z niego mogą mieszkańcy nie tylko okolicznych miejscowości z gminy Lesznowola czy Raszyn, ale też dzięki otwarciu w najbliższych miesiącach całego nowego odcinka trasy S7 również kierowcy z gminy Piaseczno, Tarczyn, Prażmów czy Góra Kalwaria, którzy będą mieli tu dogodny dojazd od położonego w sąsiedztwie węzła Zamienie.
Napisz komentarz
Komentarze