Mimo że od decyzji o wpisaniu budowy tzw. „Puławskiej Bis” na listę priorytetowych zadań drogowych przez poprzedni rząd minął prawie rok, wciąż nie rozstrzygnięto przetargu na realizację tej inwestycji.
Z racji tego, że przetarg na budowę odcinka S7 od Grójca do Lotniska Chopina został ogłoszony przez poprzednią ekipę rządzącą tuż przed jesiennymi wyborami, a wciąż nie doczekaliśmy się jego rozstrzygnięcia, pojawiły się obawy, że być może nowy rząd nie zamierza realizować tej inwestycji w najbliższym czasie, a środki przeznaczone na budowę tej drogi przesunąć na inne zadania.
Jak poinformował nas Małgorzata Tarnowska z Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad budowa ta została podzielona na trzy odcinki: A (dł. 6,6 km), B (dł. 14,8 km) i C (dł. 7,9 km), dla których toczą się osobne postępowania przetargowe.
– Dla wszystkich zadań obecnie przygotowywane są dokumenty do II etapu przetargu, czyli do przekazania wykonawcom wraz z zaproszeniem do składania ofert. Planujemy wysłać zaproszenia do Wykonawców w lipcu bieżącego roku – wyjaśnia Tarnowska.
Na pytanie o to dlaczego tak długo trwa procedura przetargowa, odpowiada:
– Dokumentacja do II etapu przetargu jest bardzo obszerna, zawiera m.in. Program Funkcjonalno-Użytkowy, Specyfikacje tzw. Warunki Wykonania i Odbioru Robót (ponad 100 szt.), Warunki Kontraktu. Wszystkie te dokumenty należy precyzyjnie przygotować tak, by Wykonawcy na ich podstawie mogli przygotować oferty, które przyczynią się do sprawnej i bezproblemowej realizacji kontraktów.
Ze względu na toczące się postępowanie przetargowe informacja o wartości inwestycji zostanie udostępniona po podpisaniu umów. Ma być realizowana w systemie „Projektuj i buduj”.
– Planujemy podpisać umowy z Wykonawcami wiosną 2017 r., natomiast realizacja robót budowlanych przewidziana jest w latach 2018-2020 – informuje Małgorzata Tarnowska.
Napisz komentarz
Komentarze