Reklama

Pofalowana ścieżka rowerowa. Drogowy absurd przy trasie S7?

Pofalowana ścieżka rowerowa wzdłuż drogi serwisowej przy trasie S7 stała się ostatnio hitem ogólnopolskich mediów. Czy rzeczywiście jest drogowym absurdem i nie da się po niej jeździć?
Pofalowana ścieżka rowerowa. Drogowy absurd przy trasie S7?
Z pewnej perspektywy ścieżka wygląda rzeczywiście absurdalnie

Autor: Agnieszka Maj

Sprawę „absurdalnej” ścieżki rowerowej, która biegnie wzdłuż drogi serwisowej przy trasie S7 w Zamieniu opisał TVN24. A wszystko po wpisie w mediach społecznościowych jednego z dziennikarzy. Wystarczyło zdjęcie z odpowiedniej perspektywy, by wydawało się, że ścieżka rowerowa wygląda jakby świeżo wylany asfalt przejechał sprzęt do robienia makaronu do chińskich zupek, tylko w odpowiednio większych rozmiarach. Temat podchwyciły kolejne portale, ale już nie wszyscy dodali, że droga została wykonana w taki sposób ze względu na konieczność wytyczenia zjazdów do poszczególnych działek. Wystarczy zerknąć na mapę (z której każdy może bez problemu skorzystać w internecie), by stało się jasne, że działki położone wzdłuż tej drogi przypominają (pozostając w makaronowych skojarzeniach) ugotowane i rozprostowane tagiatelle.

e-mapa Lesznowola

Czy ścieżka mogła zostać wykonana inaczej? 

- Droga serwisowa zlokalizowana po zachodniej stronie odcinka A drogi ekspresowej S7 została wybudowana z uwagi na budowę trasy szybkiego ruchu i uniemożliwienie dojazdu do posesji z dotychczasowej drogi – wyjaśnia rzecznik warszawskiego oddziału GDDKiA Małgorzata Tarnowska. - Liczba zjazdów zlokalizowanych wzdłuż drogi serwisowej wynika z obowiązującego podziału nieruchomości, natomiast zjazdy zostały tak zaprojektowane, aby każdy właściciel działki miał zapewniony dojazd do swojej posesji zgodnie z obowiązującymi przepisami tj. art. 29 ustawy o drogach publicznych – podkreśla. Inwestor nie miał wpływu na to, jak wygląda podział nieruchomości sąsiadujących z jego inwestycją. Zadanie zostało zrealizowane zgodnie z przepisami, projektem i decyzją ZRID dla tej inwestycji.

Fot. Agnieszka Maj

Podnoszenie argumentu, że przy drodze serwisowej upstrzonej kilkudziesięcioma zjazdami ciągną się pola jest spojrzeniem wyjątkowo krótkowzrocznym. Akurat na tych terenach jeszcze niedawno wszędzie rozciągały się takie właśnie puste pola. Dziś „obsiane” setkami domków w tzw. zabudowie łanowej (nazwa jest wszak nieprzypadkowa). Drogę ekspresową buduje się z perspektywą kilkudziesięciu lat w przód. To, że dziś niewiele pojazdów jedzie drogą serwisową i być może wystarczyłoby wyznaczenie pasa rowerowego na jezdni, czy poruszanie się jezdnią zgodnie z przepisami ogólnymi, nie oznacza, że będzie tak również po otwarciu całej trasy S7 czy za kilka lat, po zagospodarowaniu sąsiadujących z drogą nieruchomości. Przekonanie wówczas inwestora do wybudowania kolejnego elementu infrastruktury drogowej byłoby raczej trudne. Wprawdzie zgodnie z mpzp tereny te są przeznaczone głównie pod zabudowę usługowo-przemysłową i oczywiście nie można wykluczyć, że aż taka liczba zjazdów w przyszłości nie będzie konieczna, ale inwestor budujący drogę musi dostosować projekt do obecnie obowiązującego podziału nieruchomości.

Czytaj także: 

Część rowerzystów broni drogi

Co ciekawe, narzekający zwykle na infrastrukturę drogową, w tym rowerową, mieszkańcy, tym razem raczej bronili inwestycji. Na lokalnych forach internetowych, których użytkownicy znają wspomnianą drogę nie tylko ze zdjęć z internetu, raczej pojawiały się głosy zdziwionych narzekaniem na tę inwestycję. Rowerzyści podkreślają, że oczywiście pofalowana ścieżka nie jest tak komfortowa jak płaska, ale jeśli nie jedzie się zbyt szybko, praktycznie nie odczuwa się szczególnej uciążliwości. 

Fot. Agnieszka Maj

Z 80km/h trzeba by po niej lecieć żeby stwarzała zagrożenie. Jechałem tą ścieżką i nie jest to żadną przeszkodą, generalnie są to zjazdy na pola uprawne, więc nie rozumiem skąd ta nagonka – pisze jeden z komentatorów. Zdaniem internautów problem ze ścieżką mogą mieć użytkownicy szybkich rowerów szosowych, którzy zwykle narzekają na to, że „zwykłe” drogi dla rowerów nie pozwalają im się poruszać z adekwatną do ich potrzeb prędkością, zarówno ze względu na jej zagospodarowanie, jak i innych użytkowników, poruszających się w tempie rekreacyjnym.

 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

€sceptyk 20.10.2022 23:31
No i co z tego? Rowerem nie rozwija sie jakiejś szalonej prędkości, żeby to odczuwać. Bardziej rzuca sie w oczy jej szerokość. Wraz z chodnikiem jak jezdnia w dwie strony. Znając tę gminę krótce deweloperzy wybudują swoje osiedla łanowe a ciężarówki rozjeżdżą tę drogę, bo w PL nie ma w tym zakresie ani ładu, ani smaku.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
amik 19.10.2022 16:53
A co tam jest absurdalnego???? Chyba dla idiotów z TVNu hahaha. Byłem widziałem i niech ktoś i wytłumaczy jak inaczej można to zrobić? Czy autor nigdy nie widział ścieżki rowerowej w miastach??? Normalne jest wjazd jest obniżenie, co w tym dziwnego?

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Zapierdźcie Sobie 19.10.2022 12:49
Wystarczy jechać z przyczepką albo z sakwami i już mamy wyjątkowo irytujące podrzucanie. Pierwotnym problemem jest jednak struktura gruntów przygotowana pod chłoporobotników hodujących kartofelki za domem.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Mateusz Kempisty 19.10.2022 07:22
Dzień dobry! Myślę, że należy się sprostowanie – to nieprawda, że drogi rowerowej nie dało się wybudować inaczej. Wystarczyło oddzielić ją od jezdni półmetrowej szerokości pasem buforowym i tak wyprofilować zjazdy, by były nachylone tylko w obrębie tego pasa buforowego. Przykład takiego rozwiązania mamy w Piasecznie przy alei Kalin 3 i 5. Tym samym nie należy usprawiedliwiać niechlujstwa projektanta, który uznał pojazdy wyjeżdżające z prywatnych posesji, a więc włączające się do ruchu, za ważniejsze od pojazdów jadących główną drogą. Nieprawdą też jest, że falującą nawierzchnia przeszkadza tylko szybko jeżdżącym szosowcom. Dla przeciętnego użytkownika roweru główną uciążliwością jest zwiększony wysiłek potrzebny do jazdy po takiej nawierzchni. Być może osobie jadącej na wycieczkę to nie będzie przeszkadzać, ale jeżdżenie codziennie do pracy czy szkoły po takiej nawierzchni, przy zróżnicowanych warunkach atmosferycznych (np. przy wietrze w twarz, który utrudnia jazdę) tuż obok płaskiej jezdni może być frustrujące. Pozdrawiam serdecznie

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
adi 19.10.2022 17:01
To jak Ty po miejskich ścieżkach jeździsz jak Ci przeszkadza taka błahostka;) Czy Wy ludziska naprawdę uwielbiacie na wszystko narzekać? Jeżdzilem tą ścieżką bo głośno o tym w całym kraju bo ludzie uwielbiają sensacje i komentować o których nie mają nawet pojęcia jak wygląda w rzeczywistości:) Jest to zrobione wg standardów, co tu dziwnego? Chyba to że sporo małych działek. Tak można było rozwiązać inaczej ale czy był sens zwiększania pasa drogowego wykupowania dodatkowych metrów, itp? Wg mnie nie ma to sensu najmniejszego. Szczerze jak o tym usłyszałem w internecie to zrozumiałem że jezdnia jest tak zrobiona bo takie były komentarze... :):):)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
rr 20.10.2022 14:07
Czemu ludzie mają się zgadzać na bylejakość?

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
rami 22.10.2022 18:48
A co w tym jest "bylejakiego"? Byłeś widziałeś?;)

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama