Reklama

Góra Kalwaria//Czachówek. Trwa przebudowa peronów

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. rozpoczęły remont peronów, dzięki czemu trasę do Warszawy obsłuży niebawem nowy tabor, a mieszkańcy nie będą zmuszeni do przesiadek.
Góra Kalwaria//Czachówek. Trwa przebudowa peronów
Dzięki modernizacji peronów pasażerowie będą podróżować nowoczesnym taborem

Źródło: Koleje Mazowieckie

Gdy w lipcu tego roku pojawiła się informacja, że mieszkańcy, korzystający z pociągów Kolei Mazowieckich, nie będą już mieli bezpośredniego połączenia z Warszawą, oburzenia nie kryli pasażerowie i samorząd. PKP tłumaczyło, że perony w Górze Kalwarii i na stacji Czachówek Wschodni są za niskie i za krótkie, aby móc obsłużyć wprowadzane składy „Flirt”. 

Po rozmowach przedstawicieli mieszkańców i urzędu miasta, PKP PLK S.A. zdecydowało jednak, że perony zostaną przystosowane do nowego taboru. Prace przy podwyższeniu peronów w Górze Kalwarii i Czachówku Wschodnim rozpoczęły się w czwartek 27 października. - Pasażerowie, szczególnie osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się, zyskają lepszy dostęp do pociągów – informuje Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK S.A. - Perony zostaną podwyższone na długości odpowiedniej do obsługi pociągów obsługujących trasę. Przewoźnik przygotował 15 par kursów dziennie - dodaje.

Przebudowę realizuje Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa. Wartość robót to ok. 600 tys. zł netto, a inwestycja zostanie sfinansowana ze środków z budżetu spółki PKP PLK. 

Przebudowa powinna się zakończyć najpóźniej w połowie grudnia. Inwestor zapewnia, że zmiany wprowadzane na peronach nie ograniczą obsługi podróżnych. Wykonawca realizuje zadanie etapami. Teren zabezpieczono i odpowiednio oznakowano. 

Nowoczesne i bezpieczne

Polityka taborowa spółki Koleje Mazowieckie zakłada odchodzenie od modernizacji dotychczas służącego pasażerom taboru na rzecz zakupu wyłącznie nowych pojazdów, a także stopniowe wycofywanie z eksploatacji tych starszych. Pięcioczołowe „Flirty” to jednoprzestrzenne, klimatyzowane, wyposażone w urządzenia informacji wizualno-dźwiękowej pojazdy, mogące osiągać prędkość do 160 km/h. Ich pudła zostały wykonane ze stopów aluminiowych, dzięki czemu są lekkie, a ich nowatorskie rozwiązania techniczne gwarantują niskie zużycie energii elektrycznej. Długość całego składu (ze sprzęgami) to 98,2 metra, a tzw. masa służbowa to 140 tony. 

We wnętrzu każdego z pojazdów znajduje się 279 miejsc siedzących, a także przestrzeń z wieszakami na rowery oraz półki na większy bagaż. „Flirty” posiadają bezprzewodowy dostęp do internetu, wewnętrzny i zewnętrzny monitoring, interkom umożliwiający kontakt pasażera z maszynistą w sytuacji awaryjnej, rozwiązania dla osób niepełnosprawnych (platformy i mocowania dla wózków inwalidzkich i dziecięcych, toalety z obiegiem zamkniętym przystosowane dla potrzeb tych osób). W wagonie C zintegrowano pętlę indukcyjną, która wysyła sygnał elektromagnetyczny do aparatów słuchowych osób niesłyszących, aby udostępnić im dane z systemu informacji pasażerskiej. Na pokładach pojazdów znajdują się defibrylatory AED.

fot. Koleje Mazowieckie
Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama