Gminy w całej Polsce zostały objęte obowiązkiem ewidencji zbiorników bezodpływowych, czyli szamb oraz przydomowych oczyszczalni ścieków. Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach wprowadzona ustawą z 7 lipca 2022 r. o zmianie ustawy – Prawo wodne oraz niektórych innych ustaw nałożyła na gminy obowiązek systematycznej kontroli związanych z pozbywaniem się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych.
Musisz mieć ważną umowę
Przyszedł czas na kontrole, które niedawno rozpoczęły się między innymi w gminie Góra Kalwaria.
Jak możemy przeczytać w komunikacie urzędu:
Kontrola polega na sprawdzeniu zawartej umowy z przedsiębiorcą oraz okazaniu dowodów potwierdzających uiszczanie opłat za tę usługę (rachunki, faktury VAT). Należy pamiętać, że posiadane rachunki muszą potwierdzać regularność wywozu szamba . Wcześniej właściciele posesji otrzymają powiadomienie o konieczności dostarczenia wymaganych dokumentów w określonym terminie do urzędu.
Nawet 5 tysięcy kary
Za brak umowy z firmą asenizacyjną na wywóz szamba lub za brak rachunków grozi mandat karny w wysokości 500 złotych. Jeżeli sprawa zostaje skierowana do Sądu Rejonowego, można otrzymać karę grzywny do 5000 złotych.
Obowiązek wywozu nieczystości z szamb oraz z przydomowych oczyszczalni, można zlecić wyłącznie firmie, która ma odpowiednie zezwolenie. Wykaz takich firm można sprawdzić na stronie Urzędu Miasta i Gminy Góra Kalwaria
Napisz komentarz
Komentarze