Reklama

E-urząd skarbowy – wygodne i szybkie rozwiązanie

Zabiegany styl życia większości z nas sprawia, że czas staje się bezcenną walutą. Każdy chce go zaoszczędzić jak najwięcej przy każdej możliwej okazji. Dzięki możliwościom Internetu można np. bardzo szybko rozliczyć podatek dochodowy PIT (e-pity). Całość opiera się na usłudze online i jest niezwykle szybkie i proste. E-Urząd Skarbowy umożliwia załatwienie wielu spraw online bez wychodzenia z domu, na dowolnym urządzeniu. Czytaj, by dowiedzieć się więcej.
E-urząd skarbowy – wygodne i szybkie rozwiązanie
  1. E-Urząd Skarbowy – podstawowe informacje
  2. PIT przez Internet – szybkość i wygoda
  3. Program do rozliczania – narzędzie do rozwiązywania problemów
  4. Bezpieczeństwo Twoich danych
  5. Pozytywna opinia księgowych
  6. Kompleksowa obsługa podatnika online
  7. Jakie sprawy można załatwić online?

Przygotowany przez Urząd Skarbowy e-PIT można rozliczyć w każdej chwili, nawet nie wychodząc z domu. 

E-Urząd Skarbowy – podstawowe informacje

Jak ustalić właściwy Urząd Skarbowy? Co do zasady właściwość urzędu skarbowego określa się według miejsca zamieszkania na ostatni dzień roku podatkowego. W przypadku zmiany miejsca zamieszkania w ciągu roku bierze się pod uwagę adres zamieszkania z dnia złożenia zeznania podatkowego.
e urząd skarbowy jest projektem Ministerstwa Finansów, który zapewnia przedsiębiorcom i obywatelom efektywne narzędzia online służące kompleksowemu załatwianiu spraw, głównie z zakresu VAT, PIT i CIT. Ułatwiają one wywiązywanie się z obowiązków podatkowych, w tym zapłatę podatku, dzięki usłudze elektronicznych płatności online. 
E-Urząd Skarbowy to serwis informacyjno-transakcyjny, w którym uwierzytelniony podatnik będący osobą fizyczną, osobą prawną albo jednostką organizacyjną, nieposiadającą osobowości prawnej, ma mieć dostęp do informacji podatkowych, które go dotyczą; do spraw innych podatników, do których uzyskał stosowne upoważnienie oraz innych podatników, którzy przekazali stosowne upoważnienie.
Serwis E-Urzędu Skarbowego gwarantuje pełną transakcyjność (end2end) m.in. poprzez elektroniczne płatności online dla wszystkich udostępnianych e-usług, funkcjonalności, deklaracji oraz tytułów.

PIT przez Internet – szybkość i wygoda

Tworzenie prostych i bardzo funkcjonalnych rozwiązań sprawdzających się w codziennym życiu, to obecnie rzecz pożądana przez klientów. Tego typu rozwiązaniem jest program do elektronicznego wypełniania deklaracji podatkowych oraz formularzy. Program pozwala na rozliczanie PIT – w łatwy sposób można wczytać i rozliczyć swój e-PIT. Dużym ułatwieniem jest to, że nie trzeba się znać na podatkach. Prosty kreator programu podpowiada, jakie formularze powinno się wybrać i wypełnić (m.in. PIT 36, PIT 37 i PIT 28). Każdy bez problemu dowie się, jakie dokumenty są potrzebne do sprawnego wypełnienia deklaracji. Wypełnienie PIT będzie szybkie i bezpieczne. Można to robić nawet na tablecie albo smartfonie. Dodatkowo na stronie programu do rozliczania są dostępne instruktażowe filmy, które rozwieją wszelkie wątpliwości oraz pomogą w razie konieczności. Dzięki temu każdy będzie wiedział wszystko na temat rozliczeń, a wysłanie e-deklaracji nie będzie stanowiło żadnego problemu.

Program do rozliczania – narzędzie do rozwiązywania problemów

Program do rozliczania pozwala na cyfrowe wysyłanie różnych wniosków, podań i pism do wszystkich urzędów skarbowych w Polsce. Aplikacja zawiera gotowe wzory najważniejszych pism i pozwala na ich automatyczne wypełnianie naszymi danymi. Następnie można wysłać e-korespondencję na elektroniczną skrzynkę do właściwego urzędu skarbowego (wystarczy wybrać go z listy). Program pozwala również wysłać do urzędu własne dokumenty z komputera (w formie plików PDF, doc. albo skanów). Warto dodać, że program nagrodzono certyfikatem „Najlepsze w Polsce”, a do tego otrzymał dużą ilość pozytywnych opinii użytkowników oraz branżowych blogerów.

PIT online jest najbardziej zaawansowaną technologicznie aplikacją do rozliczania PIT. Potrafi obsługiwać pięć systemów operacyjnych oraz rozliczać ogromną liczbę deklaracji. Przykład? 30 kwietnia 2020 roku program w ciągu jednego dnia rozliczył ponad 120 tys. deklaracji.

Bezpieczeństwo Twoich danych

Bezpieczeństwo danych użytkownika to rzecz najważniejsza. Dane są zapisywane jedynie na jego komputerze – nie są przechowywane na serwerach usługodawcy, ani na serwerach zewnętrznych firm. Dodatkowo jeśli masz ochotę, to możesz zapisać swoje dane na dysku Google. Dzięki szyfrowaniu transmisji danych są one bezpieczne jak w banku (gwarantuje to klucz protokołu SSL GeoTrust). Nawet lider programów antywirusowych – firma Avast – potwierdziła bezpieczeństwo internetowego programu do rozliczania.

Pozytywna opinia księgowych

Dzięki zgodności z obowiązującymi przepisami program online do rozliczania zatwierdza Biuro Usług Informatycznych Stowarzyszenia Księgowych w Polsce (najstarsza – ponad 100 lat tradycji – i największa polska organizacja skupiająca księgowych). Oprócz tego użyteczność programu potwierdzają również doradcy podatkowi i księgowi, którzy od wielu lat korzystają z aplikacji internetowej, wypełniając deklaracje swoich klientów, zarówno osób prywatnych jak i firm.
Program do rozliczeń online to bardzo intuicyjne i proste w obsłudze narzędzie, które wychodzi naprzeciw oczekiwaniom wielu osób. Nie musisz znać szczegółowo wszystkich zmian w przepisach – PIT wypełnisz online, bezpiecznie i szybko, bez zbędnych problemów. Warto skorzystać z tak wygodnej formy rozliczania.

Kompleksowa obsługa podatnika online

Zastanawiasz się, jak może Ci pomóc urząd skarbowy online? W rozliczeniu masz możliwość wysłać e-PIT korzystając z usługi Twój e-PIT zamieszczonej w e-Urzędzie Skarbowym. Elektroniczny urząd skarbowy, znany też jako e-Urząd Skarbowy, to miejsce, w którym podatnik ma możliwość załatwiania online szeregu spraw związanych z podatkami, w tym PIT, CIT, VAT oraz sprawdzenia stanu ich realizacji przez KAS. Dzięki własnemu profilowi przypisanemu podatnikowi, w jednym miejscu można:

  • kontrolować na bieżąco stan spraw z urzędem skarbowym (złożone/rozpatrzone/w toku itd.);
  • uzyskać kluczowe informacje o: stanie rozliczeń w poszczególnych podatkach (np. zaległość/nadpłata, termin wpłaty); statusie spraw, terminach i czynnościach podejmowanych przez urzędników skarbowych;
  • otrzymać dokumenty oraz pisma z urzędu skarbowego;
  • przeglądać złożone do tej pory deklaracje oraz pisma podatkowe;
  • wysłać pisma oraz deklaracje do urzędu z poziomu profilu podatnika;
  • załatwiać sprawy, które wcześniej wymagały osobistego stawienia się w urzędzie skarbowym;
  • skontrolować mikrorachunek, ustalać wartość podatku do zapłaty, ustalać wartość podatkowych zobowiązań. 

Jakie sprawy można załatwić online?

E-Urząd Skarbowy udostępnia następujące funkcjonalności:

  • Twój e-PIT (czyli zeznanie podatkowe PIT-28, PIT-36, PIT-37 lub PIT-38);
  • e-mikrofirma (bezpłatną aplikację do generowania i wysyłania JPK);
  • wykaz mandatów karnych;
  • płatności online na rzecz organów skarbowych;
  • kontrola danych osobowych, jakie posiada organ skarbowy, również danych działalności gospodarczej;
  • informacja o indywidualnym rachunku podatkowym, tzw. mikrorachunku podatkowym;
  • historia złożonych dokumentów, historia płatności, historia logowania.

Poprzez e-urząd złożyć można szereg pism:

  • pismo w sprawie wyjaśnienia przeznaczania wpłaty;
  • wniosek o zaliczenie nadpłaty albo zwrotu podatku na poczet innych zobowiązań;
  • zawiadomienie o popełnieniu czynu zabronionego (tzw. czynny żal);
  • zawiadomienie ZAW-NR.

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Inspektor w Wydziale Inwestycji, Remontów i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Piasecznie Inspektor w Wydziale Inwestycji, Remontów i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Piasecznie STAROSTA PIASECZYŃSKIOGŁASZA NABÓRNA WOLNE STANOWISKO PRACYInspektor (1 etat) w Wydziale Inwestycji, Remontów i Drogownictwa Starostwa Powiatowego w Piasecznie1. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych:1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Piaseczyński – Pani Ewa Lubianiec, adres siedziby: Starostwo Powiatowe w Piasecznie, 05-500 Piaseczno, ul. Chyliczkowska 14;2) Inspektorem Ochrony Danych jest Pan Damian Proksza, Zastępcą Inspektora Ochrony Danych jest Pan Mariusz Wawrzeń, adres siedziby: Starostwo Powiatowe w Piasecznie 05-500 Piaseczno, ul. Chyliczkowska 14, tel. (22) 756-62-54, e-mail: [email protected];3) Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a-c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) oraz zgodnie z: ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1135), ustawy z dnia 26 czerwca Kodeks pracy 1974 r. (t.j. Dz. U z 2023 r. poz. 1465 z późn.zm.) i Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10 grudnia 2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej (t.j. Dz.U. z 2018 r. poz. 2369) w celu przeprowadzenia rekrutacji na w/w stanowisko pracy;4) Informacje o Pani/Pana danych osobowych nie będą przekazywane podmiotom innym, niż upoważnione z mocy prawa;5) Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane do czasu zatrudnienia wybranego kandydata na w/w stanowisko lub do czasu zamknięcia naboru z innych przyczyn (nierozstrzygnięcia naboru). Aplikacje zawierające dane osób niewybranych w procesie rekrutacyjnym zostaną odesłane adresatom. Wyjątek stanowią dane pięciu najlepszych kandydatów umieszczonych w protokole naboru. Dane tych osób będą przechowywane przez okres do 3 miesięcy od dnia zatrudnienia wybranego kandydata i powtórnie wykorzystane w przypadku konieczności ponownego obsadzenia tego samego stanowiska. Po tym okresie zostaną zanonimizowane lub zwrócone adresatom. Dane osobowe zatrudnionego kandydata będą przetwarzane przez okres zgodny z obowiązującymi przepisami prawa;6) informujemy, że przysługuje Pani/Panu prawo do: żądania od administratora dostępu do Pani/Pana danych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;7) podanie przez Panią/Pana danych osobowych jest niezbędne do przeprowadzenia procesu rekrutacji i wymagane przepisami prawa;8) Administrator nie podejmuje decyzji w sposób zautomatyzowany, w tym nie stosuje profilowania.2. Wymagania niezbędne:1) wykształcenie  wyższe techniczne – kierunek budownictwo,2) spełnienie wymagań art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych określonych  dla stanowisk urzędniczych,3) min. 3 letnie doświadczenie związane z prowadzeniem inwestycji budowlanych,4) znajomość przepisów ustaw: Prawo zamówień publicznych, Prawo budowlane, KPA oraz aktów wykonawczych do w/w przepisów,5) min. 3 lata stażu  pracy,6) obsługa komputera w zakresie : pakiet MS Office (Word. Excel, Power Point) oraz znajomość  programów AutoCad, Norma,7) prawo jazdy kat B.3. Wymagania dodatkowe:1) znajomość programów EZD, GIS.4. Zakres głównych zadań wykonywanych na stanowisku:1) planowanie i przygotowywanie inwestycji do realizacji,2) przygotowywanie umów w zakresie inwestycji i remontów,3) opiniowanie projektów budowlanych, analiza kosztorysów inwestorskich i ofertowych,4) nadzór nad wydatkowaniem środków finansowych  przewidzianych w budżecie,5) udział w planowaniu, kontrola i nadzór inwestycji oraz remontów, także pod względem rzeczowo-finansowym,6) zlecanie i nadzór nad przygotowaniem dokumentacji technicznych,7) nadzorowanie robót wykonywanych siłami własnymi Wydziału oraz zleconych firmom zewnętrznym,8) organizowanie i uczestnictwo w przeglądach gwarancyjnych,9) udział w czynnościach związanych z procedurą zamówień publicznych, w tym uczestnictwo w pracach komisji przetargowych, weryfikacja ofert oraz opracowywanie opisu przedmiotu zamówienia,10) udział w dokonywaniu odbiorów technicznych wykonywanych robót,11) opracowywanie harmonogramu realizacji inwestycji,12) koordynacja i odbiór robót budowlanych,13) nadzór i prowadzenie spraw związanych z udzielonymi rękojmiami przez wykonawców nawykonane roboty budowlane, w tym analiza zgłoszonych usterek przez użytkowników przekazanych obiektów i egzekwowanie napraw od wykonawców,14) redagowanie pism, umów i wniosków i innej korespondencji wydziałowej.5. Wymagane dokumenty:1) życiorys (CV),2) dokument poświadczający  wymagane doświadczenie w pracy,3) kwestionariusz osobowy dla kandydatów z informacją o posiadanym prawie jazdy kat. B,4) oświadczenie o spełnieniu wymagań zawartych w art. 6 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych określonych  dla stanowisk  urzędniczych,    5) kserokopia świadectwa pracy lub zaświadczenie potwierdzające wymagany staż pracy,6) oświadczenie o znajomości ustaw: o drogach publicznych, Prawo budowlane, KPA i aktów wykonawczych do tych przepisów,7) oświadczenie o obsłudze komputera: pakiet MS Office (Word, Excel, Power Point), oraz znajomość  programów AutoCad, Norma,8) w przypadku przekazania przez Panią/Pana danych osobowych innych, niż: imię i nazwisko, data urodzenia, dane kontaktowe, wykształcenie, kwalifikacje zawodowe, przebieg dotychczasowego zatrudnienia lub/oraz danych określonych w art. 9 ust. 1 RODO – należy sporządzić oświadczenie o następującej treści „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu zatrudnienia zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz.1135).Jednocześnie informujemy, że na stanowisku Inspektora występują standardowe warunki pracy dla pracy biurowej z bezpośrednią obsługą klienta i pracą przy komputerze. Praca odbywać się będzie na parterze w budynku Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Elektroniczna 4. Współczynnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych wynosi  mniej niż 6 %.Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w siedzibie Starostwa Powiatowego w Piasecznie, ul. Chyliczkowska 14, w terminie do dnia 20 października 2024 r. w zamkniętej kopercie z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko Inspektora w Wydziale IRD”.Aplikacje, które wpłyną do Starostwa Powiatowego w Piasecznie po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczana na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej /www.piaseczno.pl/ oraz na tablicy informacyjnej przy ul. Chyliczkowskiej 14 w Piasecznie.https://bip.piaseczno.pl/public/?id=231238 STAROSTA PIASECZYŃSKIEwa Lubianiec/podpisano elektronicznie/
Reklama
Reklama