Reklama

Planowane zmiany trasy L12 – zdania są podzielone

Planowane zmiany w komunikacji miejskiej jednych mieszkańców cieszą, innych – martwią. O co dokładnie chodzi?
Planowane zmiany trasy L12 – zdania są podzielone
W przeciągu dwóch miesięcy autobusy linii L-2 i L-12 pojadą nowymi trasami.

Autor: Monika Komisarczyk

Planowane zmiany w komunikacji miejskiej jednych mieszkańców cieszą, innych – martwią. O co dokładnie chodzi?

W sieci pojawiła się informacja sołtys Złotokłosu, radnej Ewy Urbańskiej dotycząca komunikacji miejskiej. Jak zapewniła sołtys – w przeciągu dwóch miesięcy autobusy linii L-2 i L-12 pojadą nowymi trasami. L-12 i 728 mają mieć wydłużone trasy do Henrykowa Urocza. 

Natomiast L-2 od kwietnia do października zawiezie mieszkańców do Rodzinnych Ogródków Działkowych Szczaki.

Niepokój mieszkańców Baszkówki

Mieszkańcy Baszkówki, którzy obecnie korzystają z L-12, wyrazili swoje zaniepokojenie wydłużeniem trasy. Ich głosy zostały przekazane burmistrzowi przez sołtys Baszkówki, Dominikę Mańkę-Łempicką. Mieszkańcy wyrazili sprzeciw wobec nowej trasy autobusu. 

– Trasa zmieniana jest bez naszego udziału i uwzględnienia naszych potrzeb. Wydłużenie trasy spowoduje brak miejsca w autobusach i niezatrzymywanie się autobusu, aby zabrać z Baszkówki mieszkańców. Takie sytuacje miały wielokrotnie miejsce. 

Opóźnienia na trasie końcowy Złotokłos (kościół) są nawet do 5-10 min – wymieniła sołtys w mailu do burmistrza.

Mieszkańcy proszą o powrót autobusu na Lipową. W ten sposób mogliby oni skorzystać z dojazdu do biblioteki, przychodni, poczty czy przedszkola. W wiadomości zaznaczono także, że linie L-12 i 727 nie są ze sobą dobrze skorelowane. To wymusza pokonanie sporej odległości, która uciążliwa jest szczególnie dla seniorów.

– 727 jeździ i wraca ulicą Milenium, kiedyś L-12 jeździło Lipową i pragniemy, aby na tę trasę powróciła, gdyż taka jest potrzeba mieszkańców – dodaje sołtys Dominika Mańka-Łempicka.

Rozmowy trwają

Obawy mieszkańców Baszkówki spróbowała rozproszyć sołtys Złotokłosu.

– Rozwiewając obawy mieszkańców Baszkówki - z badań ilości pasażerów realizowanych przez ZTM nie ma ryzyka, iż autobus będzie obsługiwał znacząco więcej pasażerów niż dotychczas. Pomiary były realizowane w trakcie budowy ronda i pętli w Henrykowie Uroczu, gdy przebieg trasy był niemal identyczny z proponowanym – napisała w sieci Ewa Urbańska.

Sołtys podkreśliła także, że trwają rozmowy nad zwiększeniem częstotliwości kursowania obu linii L w godzinach szczytu. Jak zaznaczyła – oczekiwania mieszkańców są duże i ważne, ale budżet gminy jest ograniczony.

Autobus linii L-2 od kwietnia do października zawiezie mieszkańców do Rodzinnych Ogródków Działkowych Szczaki / fot. Monika Komisarczyk

Przeczytaj również:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Reklama
Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]