Reklama

„Pociąg jest szybciejszy”

„Pociąg jest szybciejszy”

PKP PLK wraz ze Służbą Ochrony Kolei, w filii SP nr 5 na Orężnej, przeprowadziło w czwartek prelekcję dla dzieci na temat bezpiecznego przechodzenia przez przejazdy kolejowe.
Szkoła na Orężnej stoi w specyficznym miejscu. Większość jej uczniów mieszka za przejazdem kolejowym na Jana Pawła II. Po modernizacji torów, która obecnie trwa, pociągi będą mogły poruszać się po tej linii ze znaczną prędkością.
Kampania społeczna Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!” trwa od 2005 roku. Od 2012 roku obejmuje także przechodzenie przez tory w niedozwolonym miejscu. Celem akcji jest oczywiście ograniczenie wypadków na przejazdach. Statystyki bowiem, mimo wciąż wydawałoby się rosnącej świadomości społeczeństwa, są przerażające.
W grudniu 2016 roku doszło do 21 wypadków i kolizji z udziałem pojazdów i pieszych na przejazdach i przejściach kolejowo-drogowych kat. A- E. Zginęło 5 osób, a 4 zostały ciężko ranne. Z kolei od początku 2016 roku zginęło na takich przejazdach 49 osób, a 39 zostało ciężko rannych.
W miejscach niedozwolonych w samym grudniu doszło natomiast do 26 wypadków z udziałem pieszych, w których zginęło 20 osób, a 8 zostało ciężko rannych.
Wg informacji PKP, 98% wypadków jest spowodowanych ignorowaniem znaków, czerwonych świateł czy rogatek. Na przejeździe na Jana Pawła II, w Nowy Rok, zginęła kobieta, która weszła pod nadjeżdżający pociąg.
Mimo to, od 2005 roku ilość wypadków maleje.
Na prelekcję funkcjonariusze SOK przyjechali z owczarkiem niemieckim, nr służbowy 0101, o imieniu Sambo. To on spowodował wśród dzieci największe poruszenie. Niektórzy dostali nagrody, wszyscy obejrzeli filmiki. Czy to nauczy dzieci prawidłowego korzystania z przejazdów kolejowych?
Stojąc przy zamkniętym przejeździe, w godzinach pracy szkoły, bez problemu można było spotkać rodziców czy dziadków przeprowadzających swoje pociechy przez zamknięte szlabany. Może o zasadach bezpiecznego przechodzenia przez przejazdy kolejowe należałoby opowiedzieć nie tylko dzieciom? One wiedzą, że „pociąg jest szybciejszy”.


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów. BAUTECH to polska firma o ugruntowanej pozycji rynkowej, dostawca wysokiej jakości produktów i systemów posadzkowych dla przemysłu i dużych inwestycji komercyjnych.Posiadamy 30 lat doświadczenia na rynku polskim i zagranicznym. Tworzymy dwie idealnie dopasowane do oczekiwań naszych Klientów marki: BAUTECH INDUSTRY oraz BAUTECH FUTURA specjalizujące się w produkcji posadzek przemysłowych oraz posadzek i tynków dekoracyjnych z mikrocementu. Zapraszamy kandydatów na stanowisko Specjalista ds. Marketingu i Social Mediów.Szukamy osób z okolic Piaseczna, gdzie mieści się nasze biuro, tak aby nie tracić czasu na długie dojazdy :) Twój zakres obowiązków:Wsparcie Managera Działu Marketingu w bieżących zadaniach;Kreowanie contentu na potrzeby mediów społecznościowych i ich obsługa (Facebook, Instagram, LinkedIn, wizytówka Google);Opracowywanie materiałów wizerunkowych (infografiki, filmy) na potrzeby digital marketingu i mediów społecznościowych;Projektowanie spójnych materiałów reklamowych digitalowych, drukowanych i ekspozycyjnych przy współpracy z Managerem DziałuTworzenie materiałów dla Działu Sprzedaży: proste prezentacje, ulotkiZamawianie materiałów marketingowych;Współtworzenie contentu w sklepie internetowym oraz dbanie o aktualizację treściWspółtworzenie strony internetowej markiWymagania:Praktyczna bardzo dobra znajomość programu CANVAPraktyczna znajomość programu CUP CAT lub innego do tworzenia krótkich filmów reklamowychPoczucie estetyki i zasad kompozycjiDobra organizacja pracy, odpowiedzialność, dokładnośćSamodzielność i otwartość na współpracęChęć rozwoju przy doświadczonym definiującym zadania i wspierającym przełożonym - Marketingowcu o wieloletnim doświadczeniuDoświadczenie poparte materiałami, przykładamiTo oferujemyAtrakcyjne wynagrodzenie adekwatne do doświadczeniaMożliwość rozwoju zawodowego i wsparcie Marketing Managera;Pracę w zgranym zespole w firmie o ugruntowanej pozycji rynkowej;Przyjazną atmosferę we wspierającym się środowisku;Umowę o pracę po okresie próbnym lub w oparciu o inna formę współpracy.Pracę w godzinach 8.00 -16.00 Prosimy o wysyłanie CV na adres:  [email protected]  
Reklama