Reklama

GDDKiA zerwała umowę z wykonawcą Puławskiej Bis

GDDKiA zerwała umowę z wykonawcą Puławskiej Bis

Autor: fot. GDDKiA


GDDKiA poinformowała o rozwiązaniu umowy z wykonawcą środkowego odcinka S7 - między węzłami Tarczyn i Lesznowola. To z pewnością opóźni realizację całej tzw. Puławskiej Bis.


Od dłuższego czasu na liczącym 14,8 km odcinku B budowanej właśnie trasy S7 od Grójca do Warszawy niewiele się działo.

- Po wykorzystaniu wszelkich dostępnych narzędzi mobilizujących wykonawcę, GDDKiA podjęła decyzję o odstąpieniu od umowy z firmą realizującą odcinek drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn o długości blisko 15 km - informuje GDDKiA w komunikacie. - Jednocześnie rozpoczęliśmy przygotowania do przeprowadzenia inwentaryzacji w terenie oraz przygotowujemy się do opracowania dokumentów do przetargu na dokończenie niezrealizowanych prac. Planujemy, że przetarg ogłosimy jeszcze w tym roku.


Dotrzymanie terminu nierealne


Jak informuje GDDKiA Firma IDS-BUD mimo wielokrotnych wezwań nie zrealizowała prac objętych kontraktem, a mobilizacja sprzętu i kadry nie rokowała, by inwestycja została skutecznie zakończona.

- Jednym z powodów rozwiązania umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy jest zawarcie przez niego, bez zgody inwestora, umowy cesji wierzytelności z bankiem. Oznacza to, że wszystkie należne wykonawcy z tytułu zrealizowanych robót płatności kierowane miałyby być na konto banku. Jest to działanie niezgodne z warunkami kontraktu. Ponadto fakt ten stanowi o złej wierze wykonawcy, czego skutkiem jest utrata przez inwestora zaufania do rzekomo profesjonalnego przedsiębiorcy - dodaje GDDKiA.

Inwestor podkreśla, że upłynęło prawie 30% czasu przeznaczonego na realizację zadania, podczas gdy zaawansowanie prac wynosi zaledwie ok. 6,3%.

Rok 2022 pod znakiem zapytania


- Biorąc pod uwagę mobilizację, wykonawca we wrześniu przedstawił raport, z którego wynikało, że na budowie pracowało 45 pracowników, zaangażowanie sprzętowe wynosiło 88 sztuk. Tymczasem według monitoringu prowadzonego przez nadzór pracowało jedynie 18 osób i 27 jednostek sprzętu - czytamy w komunikacie.

Wartość kontraktu dla odcinka B to blisko 390 mln zł. Zakończenie całej inwestycji, od obwodnicy Grójca do węzła Lotnisko miało nastąpić jesienią 2022 roku. Konieczność znalezienia nowego wykonawcy, który dokończy odcinek B, z pewnością całą inwestycję wydłuży.

Czytaj także: Czy w Konstancinie powstanie klub golfowy?



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama