Zamiana dróg między województwem a powiatem daje w końcu szansę na przebudowę odcinka drogi 722 od kolejki wąskotorowej aż do ronda w Gołkowie.
Zapowiadana już jakiś czas temu przez samorządowców zamiana dróg z województwem stała się faktem. We wrześniu samorządy powiatu i województwa zatwierdziły przejęcie przez powiat piaseczyński odcinka drogi 722 w Piasecznie od drogi krajowej 79 (ul. Księcia Janusza I Starego) aż do ronda w Gołkowie. W zamian powiat odda województwu drogę biegnącą od ronda w Jazgarzewie do przejazdu kolejowego w Zalesiu Górnym. Obecnie bowiem droga wojewódzka nr 873 biegnie od drogi krajowej 79 do torów kolejowych, dalej aż do ronda w Jazgarzewie drogą zarządza powiat, a za rondem kontynuowana jest do Grójca droga wojewódzka 722.
Przebudowa przed oddaniem
Ostateczne przejęcie dróg nastąpi wraz z nowym rokiem. Do tego czasu, jak zapowiadał na początku wakacji starosta Ksawery Gut, powiat chciałby zrealizować budowę ronda na skrzyżowaniu ulic Źródlanej i Dzikich Gęsi oraz Źródlanej i Dworskiej. W planach było też doprowadzenie ścieżki rowerowej na ul. Pionierów do ul. Dzików i ciągu pieszo-rowerowego od ul. Wiekowej Sosny do stacji PKP, a także wymiana starego chodnika przy ul. Pionierów.
Kilka etapów dla 722
W przypadku drogi 722 mowa o naprawdę dużej inwestycji, którą niewątpliwie trzeba będzie podzielić na etapy. Pierwsze dwa odcinki są właśnie modernizowane. To przebudowa ul. Księcia Janusza I Starego w Piasecznie oraz skrzyżowania przy al. Kasztanów w Zalesiu Dolnym. Te inwestycje realizuje jeszcze gmina przy współpracy z województwem.
Na kompleksową inwestycję od wielu lat czeka ulica Pod Bateriami.
– Zejście z wymagań dotyczących dróg wojewódzkich daje szansę na wyremontowanie w końcu tej drogi – powiedział nam burmistrz Daniel Putkiewicz. Oczywiście gmina zamierza współfinansować powiat przy prowadzeniu inwestycji. Pierwsze wnioski do budżetu na 2021 rok w tej sprawie zostały już złożone. Ulica Pod Bateriami, na odcinku od ul. Dworskiej aż do ronda przy stacji paliw Wadex, pozbawiona jest chodnika, a stan pobocza przez większość roku znacznie utrudnia poruszanie się pieszych. Przebudowa musi być kompleksowa, droga wymaga bowiem również budowy odwodnienia. Przebudowy potrzebuje też skrzyżowanie z ulicą Dworską. Kierowcy prawdopodobnie najchętniej widzieliby tam rondo, ale nie wiadomo, czy zważywszy na ukształtowanie terenu takie rozwiązanie będzie możliwe. To pokażą prace projektowe.
– W dalszej kolejności chcielibyśmy oczywiście uporządkować odcinek ulicy Sienkiewicza – mówi burmistrz Putkiewicz. – Przede wszystkim trzeba tam zbudować bezpieczną ścieżkę rowerową.
Tutaj sprawa może być nieco bardziej skomplikowana, bo w grę wchodzić musiałaby przebudowa wiaduktu nad torami PKP. Burmistrz przyznaje też, że poprawy nawierzchni wymaga już skrzyżowanie ulic Sienkiewicza i Wojska Polskiego.
Z pewnością na poprawę infrastruktury na ulicach Sienkiewicza i Pod Bateriami trzeba będzie jeszcze trochę poczekać. Przejęcie drogi przez powiat jednak zdecydowanie upraszcza całą procedurę. I przekazuje odpowiedzialność za to zadanie w ręce lokalnych samorządowców.
Napisz komentarz
Komentarze