Reklama
Są oferty na kontynuację budowy S7

Autor: fot. GDDKiA



Oferty w przetargu na dokończenie budowy środkowego odcinka trasy S7 między Tarczynem a Lesznowolą złożyło 6 firm.


W przetargu na zaprojektowanie i budowę niespełna 15-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S7 pomiędzy węzłem Lesznowola a węzłem Tarczyn Północ wpłynęło sześć ofert.






Najniższą ofertę na kwotę ponad 510,5 mln zł złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Na realizację tej inwestycji GDDKiA przewidziało kwotę 636,4 mln zł.  W tej kwocie mieszczą się jeszcze trzy oferty. Finansowo więc nie powinno być problemu z rozstrzygnięciem przetargu.

O rozwiązaniu umowy z wykonawcą tego odcinka pisaliśmy jesienią ubiegłego roku.



Jak będą oceniane oferty?  




Postępowanie zostało ogłoszone w trybie przetargu nieograniczonego. Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: gwarancja (30 proc.), termin osiągnięcia pierwszego kamienia milowego (10 proc.) oraz cena (60 proc.).

- Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana w maju 2021 r. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 30 miesięcy od daty zawarcia umowy - informuje Małgorzata Tarnowska z GDDKiA. - Ponadto wymaganiem inwestora jest dopuszczenie do ruchu trasy po ciągu głównym w terminie 13 miesięcy od podpisania umowy (tzw. pierwszy kamień milowy).

Większość prac na odcinku B tzw. Puławskiej Bis sprowadziła się do wyznaczenia pasa przyszłej drogi

Czytaj także: Najpierw światła, potem droga






Zaawansowanie prac na dwóch realizowanych odcinkach 






- Pomimo trwającej na kontraktach tzw. przerwy zimowej, wykonawcy nie przerwali robót. Realizowany front robót jest dostosowany do panujących warunków atmosferycznych, przy zachowaniu reżimu technologicznego - informuje Małgorzata Tarnowska.




Na pierwszym odcinku, od węzła Warszawa Lotnisko na Południowej Obwodnicy Warszawy do węzła Lesznowola, zaawansowanie sięga prawie 33 proc. Tu również były problemy z wykonawcą i obecnie prace kontynuuje nowy.




Obecnie prowadzone są prace związane z odhumusowaniem dróg lokalnych, robotami ziemnymi na trasie głównej oraz zbrojeniem obiektu w rejonie Zgorzały i budową przejścia dla małych zwierząt  w rejonie Zamienia.

Termin umowny zakończenia wszystkich prac na odcinku od węzła Lesznowola do węzła Lotnisko mija w październiku 2022 r.

Czytaj także: Pojazdów niemal tyle, co mieszkańców


Dobiega końca budowa prawie 8-kilometrowej drogi ekspresowej pomiędzy węzłem Tarczyn Południe a początkiem obwodnicy Grójca. W grudniu 2020 r. przełożony został ruch z dróg lokalnych na docelowe jezdnie realizowanej trasy S7. Ta czasowa organizacja ruchu umożliwia wykonawcy dokończenie przebudowy dróg lokalnych, po których do tej pory odbywał się ruch. Zaawansowanie robót przekroczyło 88 proc.

- Na jednym z obiektów węzła Tarczyn Południe prowadzone są prace związane z wykonaniem oczepów murów oporowych. Ponadto wykonywane są studnie w ramach budowy kanalizacji deszczowej - wylicza GDDKiA. - Umowny termin zakończenia robót mija w drugiej połowie marca br., niemniej jednak w rozpatrywaniu jest roszczenie wykonawcy o wydłużenie czasu na ukończenie, co oznacza, że termin może zostać przedłużony w przypadku uznania roszczenia.




Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.






 



Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Reklama
Reklama
Reklama