Reklama

Rondo przy kolejce? Koncepcja drogowa dla ul. Sienkiewicza jest już gotowa

Rondo przy kolejce? Koncepcja drogowa dla ul. Sienkiewicza jest już gotowa

Rondo na skrzyżowaniu z ulicami Wojska Polskiego i Gerbera to tylko jedna z rewolucji planowanych na ulicy Sienkiewicza.


Jest już gotowa koncepcja przebudowy drogi 722 na odcinku od ul. Kościuszki aż do przebudowanego w ubiegłym roku skrzyżowania z Al. Kasztanów. Najbardziej newralgicznymi na tym odcinku dawnej drogi wojewódzkiej, którą od 2021 roku przejął powiat, jest właśnie skrzyżowanie przy kolejce wąskotorowej oraz wiadukt nad torami kolejowymi.

- Umówiliśmy się z powiatem, że on projektuje odcinek drogi 722 od ronda w Gołkowie do Al. Kasztanów, a my dalszy odcinek, do ul. Kościuszki – mówił burmistrz Daniel Putkiewicz.

Wzdłuż torów wąskotorówki biec by miała ścieżka rowerowa

Czytaj także: Gmina szykuje się do przebudowy ul. Wiśniowej


Rowerem aż do Pomorskiej


Gmina zleciła projektantom opracowanie koncepcji przebudowy swojego odcinka i właśnie podzieliła się z mieszkańcami efektami ich prac. Przedstawiona koncepcja zakłada budowę ronda na jednym z najważniejszych skrzyżowań w mieście – u zbiegu ulic Gerbera, Sienkiewicza i Wojska Polskiego. W tym miejscu mogłoby powstać rondo, co kierowcy z pewnością powitają z entuzjazmem.

Od ulicy Czajewicza aż do Pomorskiej wzdłuż ul. Sienkiewicza miałaby biec ścieżka rowerowa. Na odcinku od ul. Kniaziewicza do ul. Dworcowej wyznaczono ją po północnej stronie torów wąskotorówki.

- Prawdopodobnie uda nam się wprowadzić ścieżkę  rowerową i chodnik również na istniejący wiadukt – powiedział wiceburmistrz Robert Widz. Wiadukt to najtrudniejszy odcinek. Ze względu na jego szerokość i konieczność zmieszczenia jezdni, torów wąskotorówki, ścieżki rowerowej i chodnika, niezbędna będzie zmiana szerokości pasa jezdni. Zgodnie z koncepcją zatoka przystanku przy wiadukcie miałaby z kolei zostać przeniesiona na drugą stronę torów kolei radomskiej. Pasażerowie nie musieliby w końcu czekać na przystanku za torami wąskotorówki.

Przystanek miałby zostać przeniesiony na drugą stronę wiaduktu


Projekt zakłada też zamknięcie wylotu ulicy Kniaziewicza w ul. Sienkiewicza. Z projektu wynika, że miałaby ona być ulicą ślepą, komunikująca się z resztą miasta przez ul. Nadarzyńską.

Czytaj także: Poniatówka gotowa do przebudowy


Mieszkańcy mają głos


Ze szczegółami koncepcji można się zapoznać na stronie gminy. Mieszkańcy mogą zgłaszać swoje uwagi drogą mailową: [email protected]

Koncepcja to pierwszy etap. Po osiągnięciu porozumienia w kwestii przyjętych założeń będzie można zlecić opracowanie projektu. Inwestycję będzie realizował powiat, jako zarządca drogi. Jednak w znacznej mierze finansować ją będzie zapewne gmina Piaseczno.

 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

Reklama
Reklama
Reklama