Reklama

Nie pojedziemy pociągiem do Konstancina?

Nie pojedziemy pociągiem do Konstancina?

Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Konstancin Jeziorna – Nowa Iwiczna zniknęła z listy projektów programu Kolej Plus.


Jak informuje PKP PLK projekt połączenia osobowego na tzw. linii siekierkowskiej biegnącej między Nową Iwiczna a Konstancinem-Jeziorną wycofał wnioskodawca, czyli Województwo Mazowieckie. Jakie były powody na razie nie wiadomo. Zapytaliśmy o to Urząd Marszałkowski oraz PKP PLK, czekamy na odpowiedź rzecznika.

Na początku grudnia pisaliśmy o tym, że projekt ten zakwalifikował się do II etapu programu Kolej + - Pociągiem do Konstancina.

Samorząd województwa wycofał również projekt odbudowy linii kolejowej na odcinku Sokołów Podlaski – Małkinia, zostawiając dwa pozostałe zgłoszone przez siebie projekty.

Kilka dni temu pisaliśmy o konsultacja społecznych dotyczących likwidacji przejazdów kolejowych miedzy innymi na tej trasie - Czytaj także: Wiadukty na (prawie) każdym przejeździe. Oczywiście te nadal mają sens, ponieważ są prowadzone w ramach prac nad studium wykonalności dla projektu rozbudowy torów aglomeracyjnych do Piaseczna wraz z odnogą do Konstancina-Jeziorny. Dokument ten powinien być gotowy do końca września.

Czytaj także: Czy gminy zwolnią lokale z opłat za sprzedaż alkoholu?


AKTUALIZACJA 28.01.2021. godz.15:40

Jak poinformował nas rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, o swojej decyzji Marszałek Województwa Mazowieckiego poinformował PKP 22 grudnia.

- Decyzję podjął Zarząd Województwa Mazowieckiego - informuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego. - W przypadku projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Konstancin Jeziorna – Nowa Iwiczna”, odstąpiono od jego realizacji z uwagi na fakt, że PKP PKP PLK podpisała w lutym 2020 r. z firmą BBF sp. z o.o. umowę na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn. „Dobudowa torów aglomeracyjnych na odcinku Warszawa Al. Jerozolimskie – Piaseczno wraz z połączeniem do Konstancina – Jeziornej – opracowanie studium wykonalności”. Zakres umowy przewiduje również warunkową analizę włączenia bocznicy kolejowej nr 937 Warszawa Okęcie - Jeziorna w ciąg komunikacyjny linii kolejowej nr 8. Ponadto, linia do Konstancina Jeziornej leży na całej swej długości na terenie warszawskiego obszaru metropolitalnego, gdzie organizatorem przewozów powinno być Miasto st. Warszawa, a przewoźnikiem wykonującym usługę SKM Warszawa.

Mirosław Siemieniec informuje, że projekt rozbudowy torów aglomeracyjnych, w zależności od wysokości środków finansowych, będzie możliwy do realizacji w nowej perspektywie finansowej UE 2021-2027.

 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.

Komentarze

."Tappy". 06.02.2021 22:50
Ta linia i tak jest mocno zaniedbana.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Piaseczyński. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Reklama
Reklama