Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Konstancin Jeziorna – Nowa Iwiczna zniknęła z listy projektów programu Kolej Plus.
Jak informuje PKP PLK projekt połączenia osobowego na tzw. linii siekierkowskiej biegnącej między Nową Iwiczna a Konstancinem-Jeziorną wycofał wnioskodawca, czyli Województwo Mazowieckie. Jakie były powody na razie nie wiadomo. Zapytaliśmy o to Urząd Marszałkowski oraz PKP PLK, czekamy na odpowiedź rzecznika.
Na początku grudnia pisaliśmy o tym, że projekt ten zakwalifikował się do II etapu programu Kolej + - Pociągiem do Konstancina.
Samorząd województwa wycofał również projekt odbudowy linii kolejowej na odcinku Sokołów Podlaski – Małkinia, zostawiając dwa pozostałe zgłoszone przez siebie projekty.
Kilka dni temu pisaliśmy o konsultacja społecznych dotyczących likwidacji przejazdów kolejowych miedzy innymi na tej trasie - Czytaj także: Wiadukty na (prawie) każdym przejeździe. Oczywiście te nadal mają sens, ponieważ są prowadzone w ramach prac nad studium wykonalności dla projektu rozbudowy torów aglomeracyjnych do Piaseczna wraz z odnogą do Konstancina-Jeziorny. Dokument ten powinien być gotowy do końca września.
Czytaj także: Czy gminy zwolnią lokale z opłat za sprzedaż alkoholu?
AKTUALIZACJA 28.01.2021. godz.15:40
Jak poinformował nas rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, o swojej decyzji Marszałek Województwa Mazowieckiego poinformował PKP 22 grudnia.
- Decyzję podjął Zarząd Województwa Mazowieckiego - informuje Biuro Prasowe Urzędu Marszałkowskiego. - W przypadku projektu pn. „Rewitalizacja linii kolejowej na odcinku Konstancin Jeziorna – Nowa Iwiczna”, odstąpiono od jego realizacji z uwagi na fakt, że PKP PKP PLK podpisała w lutym 2020 r. z firmą BBF sp. z o.o. umowę na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu pn. „Dobudowa torów aglomeracyjnych na odcinku Warszawa Al. Jerozolimskie – Piaseczno wraz z połączeniem do Konstancina – Jeziornej – opracowanie studium wykonalności”. Zakres umowy przewiduje również warunkową analizę włączenia bocznicy kolejowej nr 937 Warszawa Okęcie - Jeziorna w ciąg komunikacyjny linii kolejowej nr 8. Ponadto, linia do Konstancina Jeziornej leży na całej swej długości na terenie warszawskiego obszaru metropolitalnego, gdzie organizatorem przewozów powinno być Miasto st. Warszawa, a przewoźnikiem wykonującym usługę SKM Warszawa.
Mirosław Siemieniec informuje, że projekt rozbudowy torów aglomeracyjnych, w zależności od wysokości środków finansowych, będzie możliwy do realizacji w nowej perspektywie finansowej UE 2021-2027.
Napisz komentarz
Komentarze