Gmina Tarczyn w mediach społecznościowych ogłosiła „szacowanie rynku” w sprawie opracowania projektu loga. Jak podkreślono w komentarzu:
– Szacowanie rynku jest pierwszym krokiem w ustalaniu budżetu projektu oraz procedur, w ramach których przeprowadzane będą poszczególne zamówienia. Polega na ustaleniu wartości poszczególnych wydatków projektowych – wyjaśniła gmina, odpowiadając na liczne pytania mieszkańców.
Termin składania ofert jest krótki – zaledwie do 7 stycznia. Natomiast realizacja projektu ma nastąpić do końca stycznia. W ramach oferty powstać mają profesjonalne logo, kompletna księga znaków i propozycje zastosowania grafiki na różnych materiałach promocyjnych. Gmina dodała, że zależy im na logo, które „odda naszą tradycję, rozwój i lokalną tożsamość”.
Mieszkańcy w komentarzach zalali urząd pytaniami.
– Zabrakło najważniejszej informacji, czyli po co ma powstać to logo. Czemu gmina chce się posługiwać logotypem graficznym zamiast herbem urzędowym, który nota bene w swojej nie skomplikowanej formie jest fajnym logotypem. Coś jest nie tak z herbem miasta i gminy? – zapytał pan Marcin.
Urząd zacytował fragment artykułu, który pomógł wyjaśnić, że logotypy mają służyć przede wszystkim celom promocyjnym. Herby mają inne zadanie – są one związane z tożsamością lokalną i historią miejscowości, pojawiają się na oficjalnych dokumentach.
– Obecnie używany herb jako „graficzny obrazek” może być użyty jako logo gminy, natomiast musimy zadbać o spełnienie szeregu obwarowań oraz określenia zasad używania go, sprecyzowania kolorystyki (CMYK, PANTONE), obszaru ochronnego, zabronionego użycia, różnych wersji do użycia przy różnych tłach. Temat jest skomplikowany i szczegóły nie widoczne dla przeciętnego odbiorcy, natomiast mające znaczenie zarówno dla promocji, możliwości używania np. w druku, jak i w internecie. Wszystko to ma również znaczenie dla Komisji Heraldyki. Tu również trzeba spełnić szereg obwarowań dotyczących np. tradycji, historii, potwierdzenia używania herbu w przeszłości, jego najstarszego źródła itp. I właśnie to wszystko musimy uporządkować. Logo i herb nie muszą być identyczne, ale w tworzeniu spójności komunikacyjnej gminy i tworzeniu jej rozpoznawalności, powinny tworzyć „całość”. Dlatego w dokumencie szacowania rynku zaznaczyliśmy, że brana pod uwagę powinna być tradycja – wyjaśnia urząd.
Pojawiły się też głosy pochwalne:
– Super pomysł, każda poważna instytucja obecnie posługuje się nowoczesnym logo. Tak trzymać – napisała pani Anna.
Napisz komentarz
Komentarze